شناسهٔ خبر: 67337372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی:

اقدامات دولت سیزدهم در رشد فرزندآوری در خراسان جنوبی مؤثر بود

استاندار خراسان جنوبی گفت: اقدامات دولت سیزدهم در رشد فرزندآوری در خراسان جنوبی مؤثر بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، قناعت استاندار خراسان جنوبی در دومین رویداد استانی جوانی جمعیت گفت: وقتی استراتژیست های جهانی، مؤلفه‌های قدرت را در کشورهای مختلف بررسی می کنند عوامل بسیاری به عنوان عوامل مؤثر در تقویت قدرت مطرح می شود. 

استاندار با بیان اینکه یکی از این مؤلفه ها جمعیت است، تصریح کرد: اگر یک کشور جمعیت فراوانی داشته باشد، این مؤلفه بر حوزه های مختلف تأثیرگذار است. 

قناعت با اشاره به اینکه مؤلفه جمعیت نقش کلیدی و حساسی در جامعه دارد، افزود: باید در الگوی جمعیتی توازن رعایت شود تا در لایه های مختلف اشکال ایجاد نشود.

وی گفت: اگر اکثر جمعیت کشور مسن باشد در رقابت های علمی، اقتصادی و غیره عقب خواهیم ماند و چند سالی است که بحث افزایش جمعیت و جوانی جمعیت در دستور کار قرار گرفته است. 

استاندار با بیان اینکه یکی از اقدامات دولت سیزدهم، کم شدن شیب رو به پایین فرزندآوری در استان بوده، افزود: سرعت کاهش فرزندآوری در استان گرفته شده و نشان می دهد دولت و نظام به صورت جدی پای کار هستند تا از این بحران جمعیت عبور کنیم. 

قناعت گفت: موضوع جمعیت بسیار مهم است و کشوری که جوان باشد حرف برای گفتن دارد و می تواند نیروهای خوبی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، نظامی تربیت ‌کند. 

استاندار عنوان کرد: یکی از مشکلات آمریکا، بحث بحران جمعیت است و نیروی انسانی کافی برای ارتش ندارد در حالی که از لحاظ تجهیزات ید طولایی دارد اما به یمن نگاه کنید که از لحاظ نیروی انسانی بسیار قوی است و آمریکا نتوانسته حریف یمن شود و نشان دهنده برتری نیروی انسانی و جمعیت ساز است. 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری خطر بحران جمعیت را احساس کردند و هشدار دادند، افزود: این موضوع به جد در دستور کار دولت سیزدهم به خصوص در خراسان جنوبی قرار گرفت اما هنوز مجامع علمی به طور جدی به این خطر نپرداخته اند. 

استاندار با اشاره به برخی اقدامات دولت در کشور و استان گفت: کار ساده ای نیست و تفاوت دولت سیزدهم با دیگر دولت ها همین بود که مسئولیت های فراوانی از جمله این موضوع جوانی جمعیت را بر روی دوش خود قرار داد. 

وی با بیان اینکه باید نسبت به شرایط موجود قانع نباشیم، ادامه داد: هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و امیدواریم صف های انتظار وام های فرزندآوری کم شود و یک هزار قطعه زمین در استان اعطا شده است و امیدواریم شاهد افزایش جمعیت در استان باشیم. 

قناعت به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: ۷۷۲ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار در استان خواهیم داشت و اقلام مورد نیاز تهیه و توزیع شده و خراسان جنوبی آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را دارد. 

وی اظهار امیدواری کرد: شاهد حضور پررنگ و درصد مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری باشیم همان طور که درانتخابات مجلس این استان توانست رتبه دوم کشوری را کسب کند.

انتهای پیام/

نظر شما