شناسهٔ خبر: 67337303 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

سومین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان برگزار شد+تصویر

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با دستور تعیین و تدوین تقویم فرهنگی جنوب کرمان و تعیین راهبردهای فرهنگی تحقق عملی شعار سال با حضور اعضا در سالن کنفرانس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این نشست، گفت: انجام پژوهش فرهنگ اقتصادی توسط مرکز رصد فرهنگی کشور، برگزاری همایش فرهنگ سازی جهش تولید با حمایت مردم توسط سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، پیگیری روند تکمیل فرودگاه و راه آهن توسط نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی برخی از مصوبات گذشته این شورا است.

وی افزود: در راستای مسئولیت های اجتماعی و به منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه پیگیری مجوز یک باب مغازه از مغازه های تعاون روستایی در جیرفت خارج از مزایده به گالری حجاب از مصوبات شورای فرهنگ عمومی بوده که توسط اداره کل تعاون روستایی جنوب کرمان انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بیان کرد: همچنین پیگیری راه اندازی کانال اطلاع رسانی محصولات اقتصادی و تولیدی جنوب کرمان توسط معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از جمله مصوبات نشست گذشته شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان است.

 

وی خاطرنشان کرد: دستور کار امروز شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان، تدوین تقویم فرهنگی جنوب کرمان و همچنین تعیین راهبردهای فرهنگی در راستای تحقق عملی شعار سال است.

اعظم علیخانی معاون اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در این نشست، با بیان اینکه امنیت ابعاد مختلفی دارد، گفت: ما باید امنیت اقتصادی، روانی، سیاسی را تامین کنیم زیرا این مهم می تواند امید و نشاط را در جامعه جاری و ساری کند.

وی افزود: دلیل این که رهبر انقلاب اسلامی امسال را به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نامیده اند برای همراه کردن مردم با مسئولین است.

با اشاره به اینکه با تسهیلگری به امرار معاش مردم کمک می شود، اظهار کرد: جهش تولید با مشارکت مردم باعث بهبود فضای اقتصادی می شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان خاطرنشان کرد: اگر انسجام و همستگی بین دستگاهی باشد جهش تولید در صنایع دستی محقق می شود.

بختیاری با اشاره به اهمیت تعامل میراث فرهنگی با کانون های مساجد جنوب کرمان، عنوان کرد: ما می توانیم تجهیزات و مربی آموزش صنایع دستی را در اختیار کانون های مساجد قرار دهیم تا در فصل تابستان دوره های آموزشی برگزار کنند تا زمینه کسب و کار مردم فراهم شود.

احمد بلندنظر فرماندار جیرفت  نیز در ابن نشست، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار امسال را جهش تولید با مشارکت مردم قرار دادند و زمانی این مهم محقق می شود که بتوانیم مردم را پای کار بیاوریم.

وی مردم را عاملی در شکوفایی اقتصاد دانست و تصریح کرد: در حوزه صنایع دستی تولید انجام می شود اما تولید کنندگان در زمینه بازاریابی و فروش تولیدات دستی خود با مشکل مواجه هستند.

بلند نظربا اشاره به اهمیت تقویت کسب و کارها در حوزه صنایع دستی، عنوان کرد:یکی دیگر از مشکلات پیش پای تولید کنندگان صنایع دستی عدم صادرات این محصولات است.

در این نشست چند مدیر کل مهمان حضور داشتند که به سولات و مصوبات جلسات قبل این شورا پاسخ گفتند.


 

نظر شما