شناسهٔ خبر: 67992574 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

بازیگر سینما و تلویزیون

آخرین جزئیات دادگاه افسانه بایگان

دادگاه رسیدگی به اتهامات پرونده افسانه بایگان روز گذشته برگزار شد.

صاحب‌خبر -


به گزارش آسیانیوز؛ دادگاه رسیدگی به اتهامات افسانه بایگان، بانوی سینماگری که پیشتر به دلیل حمایت از اعتراضات سراسری و مخالفت با حجاب اجباری مورد پرونده‌سازی قرار گرفته بود، روز گذشته برگزار شد.

علی شریف‌زاده اردکانی، وکیل دادگستری پیشتر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود که روز چهارشنبه دهم مرداد، جلسه رسیدگی به اتهامات «‎افسانه بایگان» برگزار می‌شود.

به نوشته این وکیل دادگستری، خانم بایگان در جلسه دادگاه کیفری ۲ ارشاد در رابطه با اتهام «حضور زنان در معابر و انظار عمومی بدون حجاب شرعی»، به دفاع از خود پرداخته است.

بر اساس گزارش هرانا به نقل از وکیل مدافع وی، مصداق اتهام مطروحه انتشار تصاویری در فضای اینستاگرام توسط خانم بایگان عنوان شده است.

«مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ» چندی پیش از تشکیل پرونده قضائی دیگری برای افسانه بایگان به دلیل آنچه کشف حجاب در مراسم نکوداشت آتیلا پسیانی عنوان کرد خبر داده بود.

این بازیگر سینما و تلویزیون تیر ماه سال گذشته در رابطه با پرونده‌ای دیگر به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری توسط دادگاه کیفری دو تهران به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

حکم حبس به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمده است.

خانم بایگان همچنین در بخش مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور و استفاده از فضای مجازی، خلاصه نویسی یک کتاب و مراجعه به مراکز رسمی روانشناسی و ارائه گواهی سلامت محکوم شده است.

المیرا نوری زینال، دیگر وکیل مدافع خانم بایگان اواخر تیرماه ۱۴۰۲، از اجرای حکم غیرقطعی موکل خود مبنی بر قطع شدن سیم کارت و احضار او به پلیس امنیت عمومی خبر داد.

افسانه بایگان بازیگر سینما و تلویزیون پیشتر از احضار خود به دادگاه به دلیل در معرض قرار دادن شیء که بر خلاف عفت و اخلاق عمومی است، خبر داده بود.

او در آن زمان با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود عنوان کرد که در دادگاه حاضر می‌شود تا از خود در مورد دلیل استفاده از کلاه به جای حجاب اجباری و اتهام «در معرض قراردادن شیء» دفاع کند.

این هنرمند با اشاره به حضورش با کلاه به جای روسری در سالن نمایش تئاترنوشته بود: «متهم شده‌ام به ماده ۶۴۰ یعنی در معرض قراردادن شیء! که بر خلاف عفت و اخلاق عمومی است. فلذا نتیجه می‌گیریم که بنده در این تعبیر در حد یک شئ بررسی می‌شوم.»

نظر شما