شناسهٔ خبر: 67336205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

«کاروان شادی سفره داران و خنچه بران غدیر»، در رشت

«کاروان شادی سفره داران و خنچه بران غدیر»، امروز از میدان ولایت تا پارک شهدای گمنام مسکن مهر رشت بر پا شد.

صاحب‌خبر -

«کاروان شادی سفره داران و خنچه بران غدیر»، در رشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان، نماینده مجموعه مردمی غدیر مسکن مهر رشت با بیان اینکه امسال چهارمین سال برپایی «کاروان شادی سفره داران و خنچه بران غدیر»، است، گفت: این کاروان از دل هیات‌های خانگی شکل گرفته است و بیش از ۴۰۰ نفر از بانوان، کودکان و نوجوانان ساکن شهرک مهر مسکن مهر رشت، از ساعت ۱۸ امروز با به سر گرفتن مجمع و سینی‌های اطعام و هدایا و خنچه‌های مملو شیرینی ، شکلات ، نقل و نبات و دیگر نذورات، مسافت دو کیلومتری میدان ولایت تا پارک شهدای گمنام مسکن مهر رشت را طی و‌هدایا و نذورات را بین مردم پخش کردند.
فاطمه اسمی هدف از راه اندازی این کاروان را تبلیغ ، معرفی و گسترش فرهنگ غدیر و آموزه‌های آن بین مردم عنوان کرد و گفت: حدود ۵۰ میلیون تومان از محل نذورات مردمی امسال صرف راه اندازی «کاروان شادی سفره داران و خنچه بران غدیر»، غدیر شده است.
وی گفت: مسجد امام هادی و ۱۲ خانه از خانه‌های شهرک مهر در مسکن مهر رشت، به عنوان کارگاه‌های غدیر از سال گذشته تا کنون محل آماده کردن هدایای دست ساز از جمله 
رومیزی‌های سبز ، سنجاق سر و دستبند، طبخ غذا از جمله لقمه‌های نذری ، کیک ، شیرینی و شکلات و بسته بندی نذورات و تبرکات بود.
این کاروان به جز مسکن مهر رشت، قرار است تا روز عید غدیر خم، نخستین بار در شهرک حمیدیان رشت، شهر لشت نشا و شهرستان‌های لنگرود، فومن و آستانه اشرفیه نیز بر پا شود.

نظر شما