شناسهٔ خبر: 67335615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار قصرشیرین: افزایش غیر متعارف اجاره بهای مسکن ممنوع است

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: ملاک نرخ گذاری اجاره بهای مسکن و دیگر قیمت‌ها باید بر اساس قانون باشد از این رو هرگونه افزایش غیرمتعارف اجاره بهای مسکن در این شهرستان ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد نجفی روز یکشنبه در جلسه تنظیم بازار با موضوع تعیین اجاره بهای مسکن در محل فرمانداری قصرشیرین، افزود: بخش عمده قیمت رهن و اجاره در اختیار خود مالکان است که از مالکان درخواست می کنیم مانند سنوات گذشته شرایط سخت اقتصادی مردم را درک کنند و تا حدی که امکان دارد، کمک حال مستاجران باشند.

وی اظهار کرد: در سطح شهرستان شاهد نرخ گذاری های نامتعارف که بدون دخل و تصرف مشاوران املاک و بین مالک و مستاجر به صورت زیر زمینی منعقد می شود هستیم که این اقدام باعث فشار بر قشر ضعیف جامعه می شود از این رو از مالکان می خواهیم طبق شورای نرخ گذاری و بر اساس قانون نسبت به واگذاری ملک خود به مستاجر اقدام کنند تا شاهد نرخ گذاری نامتعارف و اجاره بهای سنگین نباشیم.

فرماندار قصرشیرین ادامه داد: باید برای برای نرخ گذاری و تعیین اجاره بهای املاک به صورت ۲۰ و یا ۲۵ درصد طبق محله، فضا و نوع ملک و در قالب نقشه شهر که در اختیار مشاوران املاک است، اقدام کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قصرشیرین نیز با بیان اینکه ظرف ۴۸ ساعت نماینده اصناف، فرمانداری و کارشناس شهرداری نسبت به تهیه نقشه شهر و قیمت گذاری بر اساس نظر کارشناسی اقدام کنند و این نقشه و قیمت گذاری توسط واحدهای مشاوران املاک در سطح مغازه ها نصب و در معرض دید عموم باشد، گفت: با این اقدام می توانیم از نرخ های نامتعارف اجاره بهای مسکن خارج و خارج از دستورالعمل ابلاغی در شهر جلوگیری کنیم.

علی رستمی همچنین با تاکید بر اینکه هرگونه افزایش غیرمتعارف اجاره بهای مسکن در این شهرستان ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود، ادامه داد: با شروع فصل جابجایی دستگاه های متولی و نظارتی اجازه ندهند مشاوران املاک نسبت به خارج از مقررات تنظیم بازار قرارداد اجاره تنظیم کنند و نظارت بر عملکرد مشاوران املاک تا پایان فصل جابجایی ادامه دارد و در صورت تخلف هریک از بنگاه ها، با آن ها برخورد می شود.

دادستان عمومی و انقلاب قصرشیرین گفت: دستگاه های نظارتی ضمن تشدید نظارت ها بر فعالیت مشاوران املاک با سودجویان برخورد کنند و مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را به بسیج اصناف و پلیس نظارت بر اماکن عمومی گزارش کنند تا با متخلفان برخورد شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دارد.

نظر شما