شناسهٔ خبر: 67335552 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

۳۵ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از عدم پذیرش سمت ریاست مجلس توسط سیداحمدخمنی به علت افسردگی

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۳۵ سال پیش در خاطرات روز شنبه، ۳ تیر ۱۳۶۸، رد درخواست نمایندگان مجلس برای قبول سمت ریاست مجلس توسط سیداحمدخمینی به علت کسالت جسمی و افسردگی را روایت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۳۵ سال پیش در خاطرات روز شنبه، ۳ تیر ۱۳۶۸، رد درخواست نمایندگان مجلس برای قبول سمت ریاست مجلس توسط سیداحمدخمینی به علت کسالت جسمی و افسردگی را روایت کرده است. 

تا ساعت ده و نیم در منزل گزارش‌ها را خواندم و کارهای دفترم را که آورده بودند انجام‌ دادم. انعکاس سفرم به شوروی وسیع است و آمریکایی‌ها بیش از دیگران حساسیت نشان می‌دهند. 

به مجلس رفتم. درد پا و کمر آزارم می‌دهد به دکتر جزایری گفتم برای معاینه اقدام کنند. 

عصر آقای بهزاد نبوی آمد گزارش کامل مذاکره با کاتاشف درباره خرید سلاح و لیستی از سلاح‌ها را داد که شوروی پیشنهاد فروش داده است. 

تا شب کارهای عقب مانده را انجام دادم. شب با سران قوا جلسه داشتیم. بیشتر به شرح سفر سوریه و بررسی آثار آن و تصمیم‌گیری در اجرای توافق گذشت. 

بنابر گزارش دیده بان ایران، از احمدآقا خواستیم که کاندیدای نمایندگی مجلس شود که پس از من ریاست مجلس را بر عهده بگیرد. نماینده‌ها هم نامه نوشته‌اند و همین را خواسته‌اند ولی ایشان به خاطر کسالت و افسردگی آمادگی کار ندارد و مصلحت نمی‌داند به این زودی سمتی بپذیرد‌ و ترجیح می‌دهد چند ماه دیگر اقدام کند. 

به خاطر ناامنی جماران به خانه نیامدم به دفترم رفتم و خوابیدم.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما