شناسهٔ خبر: 67333188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

تاکید فرمانده سپاه ثارالله کرمان بر توسعه امنیت غذایی پایدار

سردار نظری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه امنیت غذایی بر علمی کردن کشاورزی به منظور دستیابی به امنیت غذایی و نقش آن در توسعه پایدار تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان درمراسم بزرگداشت روز بسیج جامعه کشاورزی که درسالن همایش سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، یکی از اهداف قشر بسیج و مهندسین کشاورزی را علمی کردن کشاورزی دانست و گفت: در طرح بسیج، همگام با کشاورز یکی از اهداف اصلی آن علمی کردن کشاورزی است. 

وی افزود: حساس‌ترین و راهبردی‌ترین قشر و دستگاه ما در بین استان و اداره کل‌ها، جهاد کشاورزی است که در حقیقت کار راهبردی بر عهده آنها است.

سردار نظری گفت: توسعه امنیت پایدار غذایی همواره مد نظر مقام معظم رهبری (مد ضله العالی) است و تاکید بر این امر داشتند.

وی با اعلام اینکه امروزه علمی کردن کشاورزی یکی از کار‌های اساسی و نیاز جامعه ما است اظهارداشت: شما دیدید ما در بحث نهاد‌های دامی،   گندم، دانه‌های روغنی، گوشت قرمز و حتی گوشت مرغ  در بعضی مواقع دچار مشکل می‌شدیم ولی با علمی ودانش بنیان کردن کشاورزی خدا را شکر در سطح کشور مشکلات کمتر شده است.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در کرمان، یک مقدار در بحث گوشت مرغ عقب ماندگی داریم، گفت: باید در این زمینه کار شود تا به خودکفایی برسیم اگرچه تاکنون چندین واحد تولید مرغ گوشتی افتتاح شده، اما این میزان کافی نیست و باید با علمی کردن این موضوع آن را توسعه و گسترش دهیم.

سردار نظری با اشاره به اینکه امروز جنگ ما جنگ اقتصادی معیشتی است، عنوان کرد: در جنگ اقتصادی که امروز دشمن علیه ما شروع کرده است وبرای پمپاژ ناامیدی دنبال سوژه‌ها و نواقصی است که در جامعه وجود دارد یکی از این موضوعات که حساسیت خاصی در بین مردم دارد بحث اقتصادی و معیشتی است که دشمن آنها را ضریب می‌دهد و ناامیدی را پمپاژ می‌کند و در مواقع خاص از آنها سوء استفاده می‌کند و آن رابا مسائل شناختی ترکیب می‌کند ما اگر بتوانیم در بحث کشاورزی، گوشت قرمز ومایحتاج مورد نیاز مردم را تامین کنیم مطمئناً هیچ تکانه‌ای موجب ناراحتی و موجب نارضایتی مردم نخواهد شد.

وی به بیان دستاورد‌های دولت شهید رئیسی پرداخت وافزود: خصوصیات شهید رئیسی امروزه سرلوحه کار همه مدیران باید قرار بگیرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه گفت:در بحث سیل رودبار که در انتهای سال ۱۴۰۰ اتفاق افتاد وقتی شهید رئیسی تشریف آوردند ما دیدیم که ایشان به چه شکل به فکر مردم بودند و همواره در بازدیدهایشان تاکید داشتند که جایی برویم که من عمق محرومیت و مشکلات مردم را ببینم و بتوانم در مورد آنها تصمیم بگیرم ویکی از خصوصیات شهید رئیسی عزیز این بود که بعد از اینکه ایشان کاری را واگذار می‌کردند و دستور می‌دادند بعد آن رها نمی‌شد و پیگیری می‌کردند.

نظر شما