شناسهٔ خبر: 67333082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل راهداری گیلان خبر داد

روکش و لکه گیری از محورهای گیلان با هدف تردد ایمن

طاهره رفعتی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: در سه ماهه اول سال جاری، روکش و لکه‌گیری ۱۵۰ کیلومتر از محورهای استان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان انجام شد.

صاحب‌خبر -

غلامعلی نیک فهم در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه روکش و لکه‌گیری ۱۵۰ کیلومتر از محورهای استان گیلان طی امسال انجام شده است، اظهار کرد: این اقدامات با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان به انجام رسیده است.

وی همچنین از روکش تقویتی ۳۴.۸ کیلومتر با آسفالت گرم در جاده‌های استان خبر داد و تصریح کرد: روکش تقویتی با آسفالت گرم با تناژ کل ۳۵ هزار ۷۰۰ تن به انجام رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان هدف از نگهداری راه‌ها را کاهش میزان خرابی جاده، افزایش عمر آسفالت محورهای مواصلاتی و کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه با تامین سطوح عبور مناسب دانست و تاکید کرد: این اداره کل با هدف تامین ایمنی عبور و مرور، کاهش میزان خرابی راه، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به موقع به مقصد، اقدام به لکه‌گیری، درزگیری و روکش آسفالت راه‌های شریانی و اصلی و روستایی استان می کند.

نیک فهم با بیان اینکه بیش از ۳۷.۵ کیلومتر آسفالت و روکش راه‌های روستایی و فرعی گیلان نیز در سه ماهه اول امسال انجام شده است، خاطرنشان کرد: ۸.۵ کیلومتر آسفالت راه روستایی و ۲۹ کیلومتر روکش آسفالت راه روستایی و فرعی انجام شده است.

وی گیلان را یکی از قطب‌های مهم گردشگری در کشور دانست و بیان کرد: ساخت پروژه‌های عمرانی در سطح استان، راه‌های روستایی را تبدیل به یک شریان مهم در گیلان کرده و لذا توجه به راه‌های روستایی حائز اهمیت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه آسفالت و روکش آسفالت راه های روستایی و فرعی استان مبلغ ۱۲۲ میلیارد تومان هزینه را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: امیدواریم در سال جاری طول بیشتری از راه‌ها را برای تردد ایمن، آسفالت و آماده بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام

نظر شما