شناسهٔ خبر: 67332885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

شهر شیراز در حوزه حافظان و قاریان برجسته قرآنی از دیگر شهرها، عقب مانده است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهر مقدس شیراز در حوزه حافظان و قاریان برجسته قرآنی از دیگر شهرهای ایران، عقب مانده است و باید با تلاش مضاعف در سطح کمی و کیفی در این دو حوزه کار شود تا زیبنده شهر مقدس شیراز باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمد رضا هاجری، امروز_ یکشنبه سوم تیر_ در یکصدوپنجاه‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور اظهار کرد: به تعبیر ولی امر مسلمین، در انتخابات باید عزت، حماسه و آبروی ملی، حضور و ظهور یابد و امنیت، سلامت، رقابت، مشارکت و اخلاق مداری از ارکان انتخابات بود و باید کاملاً رعایت شود.

وی افزود: نامزدها و طرفداران آنها باید با ارائه برنامه و کارنامه، توانمندی و کارآمدی خود را به مردم اثبات کنند، چرا که توهین، تهمت، تخریب، تحریف، جسارت، تشویش اذهان عمومی و لجن پراکنی نسبت به یکدیگر، عبور از شرع و قانون است که آبروی ملی را بر باد می‌دهد و فضای انتخابات را مسموم و آلوده می‌سازد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: همه باید تابع نظر و رأی مردم باشند تا حلاوت و شیرینی مشارکت بالای مردم به کامشان بنشیند و عزت و جایگاه سیاسی ایران در داخل و خارج از کشور ارتقا و تعالی یابد تا شاهد سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

هاجری اضافه کرد: آرامستان دارالسلام شیراز، جزو بزرگترین و قدیمی‌ترین آرامستان‌های جهان اسلام است و مدفن علما و اولیای الهی است و ظرفیت بی‌نظیری در حوزه گردشگری و زیارت دارد که می‌تواند از آرامستان تخت فولاد اصفهان بیشتر و بهتر دیده شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آرامستان دارالسلام طرح جامع و کامل دارد، اختلاف نظر شهرداری، اوقاف و میراث فرهنگی عامل شده به سرانجام نرسد. لذا تقاضا دارم با برگزاری جلسه‌ای با حضور نماینده ولی فقیه در فارس، استاندار محترم فارس، فرماندار محترم شیراز، نمایندگان محترم مجلس شیراز، مسئول دستگاه قضائی، شورا و شهرداری و اوقاف و میراث فرهنگی، تکلیف به سرانجام رساندن طرح را مشخص و با تقسیم کار این ظرفیت بی نظیر از پاتوق کارتن خواب‌ها، معتادان متجاهر خارج و به رونق حوزه گردشگری و زیارت با مدیریت کارآمد برسانند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های حفظ و صیانت از باغات داخل شیراز، تبدیل باغات به منطقه گردشگری فرهنگی، تفریحی و هنری و ورزشی است. این در حالی است که فضاهایی همچون باغ پرندگان، باغ موزه قرآنی، باغ شعر، باغ موزه نگارگری، باغ ورزش باستانی، باغ کتاب، باغ رستوران، باغ گل، باغ آموزش شهروندی، باغ کودک، باغ سالمند و ده‌ها نمونه دیگر که بعضی مصوبه اجرایی دارد و بعضی نیاز به مصوبه دارد؛ می‌توان با استفاده از ظرفیت مشارکت مردم محلات مربوطه باغ‌ها را فعال، حفظ و گسترش داد.

هاجری با اشاره به اینکه باید باغات برای مالکین تولید ثروت کنند تا میل به حفظ و صیانت از آنها تقویت شود، تاکید کرد: بی توجهی به مطالبه، توقعات و خواسته‌های باغ‌ها که بعضی میراث اجدادی آنهاست راه به جایی نمی‌برد. لذا باید از طریق بودجه‌های ملی، زمین‌های تفکیکی منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی، شهرداری، طرح جامع، میدانی، کاربردی تهیه تا باغات سبز افتخار آمیز شیراز حفظ و صیانت شود.

وی ادامه داد: بدون مشارکت و توجه به خواسته باغداران، نمی‌توان قدم از قدم برداشت، شورا و شهرداری با اختصاص بودجه بیش از هزار میلیارد تومان به صحنه آمده، منابع دیگر هم به کمک بیایند تا در عمل، شاهد حفظ و صیانت از باغ‌ها باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: شهر مقدس شیراز در حوزه حافظین و قاریان برجسته قرآنی از دیگر شهرهای ایران، عقب مانده است و باید با تلاش مضاعف در سطح کمی و کیفی در این دو حوزه کار شود تا زیبنده شهر مقدس شیراز باشد.

هاجری ادامه تصریح کرد: حضور نداشتن و نیاوردن امتیاز و رتبه شیرازی‌ها در مسابقات قرآن سراسری که توسط سازمان اوقاف برگزار می‌شود، نشان می‌دهد متولیان مربوطه یا باترک فعل مواجه یا کم کاری کرده، نتوانستند آن گونه که زیبنده شهر مقدس شیراز است، وارد شوند. این در حالی است که جزیره‌ای عمل کردن و تقسیم نکردن کار در این حوزه باید رفع شود.

به گفته وی، شورا و شهرداری با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد و بسیج و سپاه در استان برگزاری محافل انس با قرآن در محلات و مساجد ورود میدانی پیدا کرده و لازم است همه دستگاه‌های مربوطه مشارکت کنند تا وضعیت نامطلوب فعلی را بتوانیم به وضعیت مطلوب قرآنی تغییر دهیم.

نظر شما