شناسهٔ خبر: 67332860 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری مسابقه آشپزی با هدف احیای غذاهای سنتی

تهران- ایرنا- رئیس انجمن صنفی آشپزان و سرآشپزان درباره اولین مسابقه آشپزی و شیرینی‌پزی انجمن صنفی آشپزان و سرآشپزان و دبیرخانه خوراک ایران توضیحاتی را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کرمعلی رهنما رئیس انجمن صنفی آشپزان و سرآشپزان درباره اولین مسابقه آشپزی و شیرینی پزی انجمن صنفی آشپزان و سرآشپزان و دبیرخانه خوراک ایران گفت: چندین سال بود که می خواستیم این مسابقه را برگزار کنیم، اما پیگیر استانداردسازی آن بودیم و بعد از آنکه داوران را تربیت کردیم و تست دادند و همه مدارک صادر شدند داوران انجمن را تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: استانداردسازی نمره دادن داوران را مدنظر قرار دادیم و در این مسابقه با استانداردهای جهانی نمره دادند و برای یک میز همه داوران نمره می‌دادند.

رهنما عنوان کرد: بیشتر شرکت کنندگان ما در بخش آشپزی بودند و در بخش قنادی تعداد کمتر است، اما کارهای ابداعی بسیاری داشتند البته شرکت کنندگان جوان بیشتری حضور داشتند که بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: ما به دنبال غذاهای سنتی و زیرخاکی هستیم و بیشتر شرکت کنندگان غذاهای محلی که رو به فراموشی است را آماده کرده بودند و این برای ماندگاری آنها بسیار مهم است.

رئیس انجمن صنفی آشپزان و سرآشپزان افزود: بعد از این مرحله برای برگزیدگان معادل سازی مدرک انجام می‌شود و دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنیم و شرکت کنندگان را برای المپیادهای جهانی آماده می‌کنیم چراکه این مسابقات به صورت هدفمند برگزار می‌شود.

رهنما توضیح داد: شرکت کنندگان از شهرهای مختلف همچون آمل، بابل، هرمزگان، خوانسار، رشت، کوچ اصفهان، لاهیجان، کرج، تهران، بندرعباس، بروجرد، قزوین و ... حضور داشتند و بیشتر غذاهای فراموش شده را با خود آوردند تا بتوانند آن را احیا کنند.

رهنما درباره مسابقه‌های آینده آشپزی بیان کرد: مسابقه بعدی ما در یک استان کشور خواهد بود که به زودی در نشست خبری اعلام خواهیم کرد. مسابقه برای نوشیدنی و آش برگزار می‌کنیم. همچنین برای گیلان جداگانه مسابقه داریم چراکه گیلان غذاهای متنوعی دارد.

رئیس انجمن صنفی آشپزان و سرآشپزان خاطرنشان کرد: برای شرکت در مسابقه اطلاع رسانی انجام می‌دهیم و همه عزیزان می‌توانند شرکت کنند چراکه برای ما خلاقیت مهم است. خانم میترا خاکسار مدیر اجرایی این همایش هستند و اسپانسر شدند و برای کارهای استانداردسازی بسیار کمک کردند و همیشه دغدغه دارند که داوری عادلانه در این مسابقه اتفاق بیفتد.

نظر شما