شناسهٔ خبر: 67323083 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس انجمن صنفی آشپزان مطرح کرد؛

مسابقه آشپزی را با هدف احیای غذا‌های سنتی و فراموش‌شده برگزار می‌کنیم

رئیس انجمن صنفی آشپزان و سرآشپزان درباره اولین مسابقه آشپزی و شیرینی‌پزی انجمن صنفی آشپزان و سرآشپزان و دبیرخانه خوراک ایران توضیحاتی را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

کرمعلی رهنما رئیس انجمن صنفی آشپزان و سرآشپزان درباره اولین مسابقه آشپزی و شیرینی پزی انجمن صنفی آشپزان و سرآشپزان  و دبیرخانه خوراک ایران گفت: چندین سال بود که می خواستیم این مسابقه را برگزار کنیم، اما پیگیر استانداردسازی آن بودیم و بعد از آنکه داوران را تربیت کردیم و تست دادند و همه مدارک صادر شدند داوران انجمن را تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: استانداردسازی نمره دادن داوران را مدنظر قرار دادیم و در این مسابقه با استاندارد‌های جهانی نمره دادند و برای یک میز همه داوران نمره می‌دادند.

 

مسابقه آشپزی

وی عنوان کرد: بیشتر شرکت کنندگان ما در بخش آشپزی بودند و در بخش قنادی تعداد کمتر است، اما کار‌های ابداعی بسیاری داشتند البته شرکت کنندگان جوان بیشتری حضور داشتند که بسیار حائز اهمیت است.

رهنما اظهار کرد: ما به دنبال غذا‌های سنتی و زیرخاکی هستیم و بیشتر شرکت کنندگان غذا‌های محلی که رو به فراموشی است را آماده کرده بودند و این برای ماندگاری آنها بسیار مهم است.

مسابقه

وی افزود: بعد از این مرحله برای برگزیدگان معادل سازی مدرک انجام می‌شود و دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنیم و شرکت کنندگان را برای المپیاد‌های جهانی آماده می‌کنیم چراکه این مسابقات به صورت هدفمند برگزار می‌شود.

رئیس انجمن صنفی آشپزان و سرآشپزان توضیح داد: بیش از ۱۳۰ شرکت کننده از شهر‌های مختلف همچون آمل، بابل، هرمزگان، خوانسار، رشت، کوچ اصفهان، لاهیجان، کرج، تهران، بندرعباس، بروجرد، قزوین و ... حضور داشتند و بیشتر غذا‌های فراموش شده را با خود آوردند تا بتوانند آن را احیا کنند.

آشپزی

رهنما درباره مسابقه‌های آینده آشپزی بیان کرد: مسابقه بعدی ما در یک استان کشور خواهد بود که به زودی در نشست خبری اعلام خواهیم کرد. مسابقه برای نوشیدنی و آش برگزار می‌کنیم. همچنین برای گیلان جداگانه مسابقه داریم چراکه گیلان غذا‌های متنوعی دارد.

رئیس انجمن صنفی آشپزان و سرآشپزان خاطرنشان کرد: برای شرکت در مسابقه اطلاع رسانی انجام می‌دهیم و همه عزیزان می‌توانند شرکت کنند چراکه برای ما خلاقیت مهم است. خانم میترا خاکسار مدیر اجرایی این همایش هستند و اسپانسر شدند و برای کار‌های استانداردسازی بسیار کمک کردند و همیشه دغدغه دارند که داوری عادلانه در این مسابقه اتفاق بیفتد.

تعداد نفرات شرکت کنندگان ۸۵ نفر آشپزی و قنادی ۴۵ نفر بودند.

برندگان مسابقه آشپزی سفره ایرانی با شعار " ایران را باید چشید" 

بخش آشپزی 

 هاجر منتظری تختی اول
پارمیس پارسا دوم 
 مانی تیموری دوم 
 سرور محمدی چهارم
 عسکری زاده پنجم 
 فریماه ششم
 فاطمه حکیمی هفتم 
 الهام معماری هشتم 
محمد غفاری نهم 
مرضیه رضایی دهم

برندگان بخش قنادی 

 نصیبه علاقمند صومعه سرایی اول 
 سارا زنگنه پور دوم 
الهام حیدری دوم
 گارینه مارکامیان سوم 
رقیه اقدم نیا
زهرا جاذبی پنجم

اسامی هیئت داوران به سرداوری خانم مهرانگیز سالاری و آقای علی زارعی به شرح ذیل است.

 داوران قنادی 

 مریم میرزاجانی
مریم اژئر
 میترا خاکسار
 زهرا زاهدی (داور مهمان)
بهروز سلیمانی (داور مهمان)

داوران آشپزی 
علی زارعی
حمید خورشیدی
 مهرانگیز سالاری
سیده مریم حسینی
 لیلا سرمدی
سیده محدثه حسینی (داورمهمان)
الهام پورمسیب (داور مهمان)

نظر شما