شناسهٔ خبر: 67332465 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ایسنا گزارش می‌دهد؛

شهرستان مرزی بندر آستارا در آستانه حماسه سیاسی

مهدی حسین‌نژادی

همزمان با اوج گرفتن تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، بحث انتخابات در شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان به یکی از موضوعات اصلی زندگی روزمره اهالی این منطقه مبدل شده و این شهرستان با شور و شعف خاصی خود را آماده برگزاری انتخابات سرنوشت ساز ۸ تیرماه می‌کند.

صاحب‌خبر -

مرزنشینان آستارایی که در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ با مشارکت ۷۲.۸ درصدی خود در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی مقام نخست استان گیلان را در بحث مهم حضور در انتخابات کسب و حماسه‌ای ماندگار آفریدند، قصد دارند این بار نیز در انتخابات ریاست جمهوری، گوشه‌ای از عظمت و شکوه مشارکت و حضور مردمی در صحنه‌های سرنوشت ساز میهن خود را در سطح ملی به نمایش گذارند.

هم‌اکنون در آستانه ۸ تیرماه تب و تاب انتخاباتی در این شهرستان مهم و مرزی استان گیلان به اوج رسیده و شهروندان آستارایی خود را برای حضوری یکپارچه در انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌سازند.

شهرستان مرزی بندر آستارا در آستانه حماسه سیاسی

از سه روز گذشته ستادهای انتخاباتی سعید جلیلی، محمد باقر قالیباف و مسعود پزشکیان کاندیداهای ریاست جمهوری در شهرستان آستارا دایر شده و مسئولان ستادهای انتخاباتی درصدد دعوت از سخنرانان کشوری و استانی برای سخنرانی در جمع مردم هستند و در مجموع موج بزرگ جلب آرای شهروندان به شرکت در انتخابات پیش‌رو و شناساندن فرد اصلح به راه افتاده است.

اقشار مختلف مردمی از جمله زن و مرد، ورزشکاران، کشاورزان، دانشگاهیان، پزشکان، اصناف، کارمندان، فرهنگیان و همچنین خبرنگاران در برنامه تریبون آزاد که دوم تیرماه در محوطه مقابل فرمانداری آستارا برگزار شد، آمادگی خود را برای حضور در پای صندوق‌های رای اعلام کرده‌اند.

شهرستان مرزی بندر آستارا در آستانه حماسه سیاسی

بحث انتخابات در محافل دوستانه یکی از مطرح‌ترین موضوعات روزانه در شهرستان آستارا است و هر کس در این بحث‌ها به صراحت درباره انگیزه‌اش برای تمایل به یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سخن می‌گوید. در بحث‌های انتخاباتی، اهالی شهرستان مرزی آستارا بر اساس نظرگاه‌های خود و جمع‌بندی از برخوردهای خود با جامعه درصدی از میزان محبوبیت کاندیداهای مورد علاقه خود را به صورت عدد یا درصد بیان می‌کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا در آستانه حماسه سیاسی

در حال حاضر بیشترین توجه مردم شهرستان مرزی آستارا در بحث رقابت‌های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به مناظره‌های تلویزیونی کاندیداها است و بسیاری از اهالی نیز با توجه به مطرح شدن افکار و سیاست‌های اجرایی مختلف از سوی کاندیداها، مناظره‌های صدا و سیما را امری تعیین کننده در جلب افکار عمومی می‌دانند. در بحث‌های مردمی راجع به انتخابات ریاست جمهوری نگاه تعیین کننده‌ای به نتایج مناظره‌های تلویزیونی چند روز آینده نامزدها وجود دارد و بسیاری آن را در ترسیم سرنوشت انتخابات بسیار جدی می‌دانند.

در برنامه‌های تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان مرزی آستارا جوانان نقش بسیار پررنگی دارند و تقریباً اداره برنامه اکثر ستادها بر عهده آنها قرار گرفته است.

شهرستان مرزی بندر آستارا در آستانه حماسه سیاسی

فرماندار آستارا در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ۱۵۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در شهرستان مرزی بندر آستارا را برعهده دارند.

محمدرضا شهاب زاده، افزود: ۸۶ شعبه اخذ رای ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در شهرستان آستارا تعیین شده که از این تعداد ۳۴ شعبه در شهر آستارا، ۱۰ شعبه در شهر لوندویل، ۲۷ شعبه در روستاهای بخش مرکزی آستارا و ۱۵ شعبه در روستاهای بخش لوندویل مستقر خواهند شد. وی با بیان اینکه ۸۵ شعبه أخذ رأی ثابت و یک صندوق سیار برای انتخابات در آستارا تدارک دیده شده است، گفت: ۶۹ هزار نفر در شهرستان مرزی بندر آستارا واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

فرماندار آستارا از تشکیل کمیته‌های پشتیبانی، تدارکات، حقوقی، تبلیغات، کاربری سیستم جامع انتخابات، انتشارات، اطلاع‌رسانی و امنیت در حوزه انتخابیه آستارا خبر داد و گفت: مسیر انتخابات در حال حاضر فرآیند قانونی خود را طی می‌کند و زیرساخت‌ها و عوامل اجرایی انتخابات در حوزه انتخابیه آستارا از هر لحاظ آماده برگزاری یک انتخابات پرشور هستند.

شهرستان مرزی بندر آستارا در آستانه حماسه سیاسی

شهاب زاده از تشکیل کارگاه آموزشی و زمینه‌سازی جهت مشارکت حداکثری در انتخابات خبرداد و گفت: عوامل اجرایی نقش اصلی در انتخابات ایفا می‌کنند و وظیفه خطیری برعهده دارند.

فرماندار آستارا با بیان اینکه دشمنان برای کمرنگ کردن انتخابات و ناامیدی مردم تبلیغ می‌کنند، اظهار کرد: انتخابات سرمایه اجتماعی و مایه عزت و شکوه ملت سرافراز ایران اسلامی بوده و آنچه که مهم است و می‌تواند تاثیرگذار باشد، ارتقاء مشارکت سیاسی و حضور حداکثری و پرشور مردم با یک انتخاب اصلح است.

شهرستان مرزی بندر آستارا در آستانه حماسه سیاسی

به گزارش ایسنا، سعید جلیلی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، مصطفی پورمحمدی و مسعود پزشکیان داوطلبان تائید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند. چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران روز هشتم تیرماه امسال برگزار می‌شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان از لحاظ استقبال مردم از تمام رأی‌گیری‌های گذشته در میان مناطق مختلف استان گیلان از آوازه خاصی برخوردار است.

انتهای پیام 

نظر شما