شناسهٔ خبر: 67332302 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اسکان بیش از ۱۰۰۰ نفر در مراکز اسکان فرهنگیان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: هزار و ۳۹۶ نفر روز مسافر فرهنگی در قالب ۱۹۷ خانواده به تعداد هزار و ۲۲ نفر از ابتدای تابستان تا صبح امروز یکشنبه در مراکز اسکان تابستانی فرهنگیان استان پذیرش شده‌اند. مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: هزار و ۳۹۶ نفر روز مسافر فرهنگی در قالب ۱۹۷ خانواده به تعداد هزار و ۲۲ نفر از ابتدای تابستان تا صبح امروز یکشنبه در مراکز اسکان تابستانی فرهنگیان استان پذیرش شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رسول شیدایی مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: میهمانان فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان در ۱۵ پایگاه در ۱۰۷ آموزشگاه و در ۹۷۷ اتاق(کلاس) پذیرش شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۱۵۵ اتاق ویژه، ۷۹۲ اتاق الف، ۹ اتاق ب و ۲۱ مکان شامل خانه معلمان و اردوگاه ها است.

شیدایی تصریح کرد: برای تعطیلات تابستان، ۱۵ پایگاه در شهرهای اسدآباد، بهار، تویسرکان، گل‌تپه، شیرین‌سو، نهاوند، کبودرآهنگ، ملایر، رزن، سامن، فامنین، لالجین و سه پایگاه در شهر همدان برای اسکان فرهنگیان برپا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: کلاس ویژه دارای یخچال، تلویزیون، کولر، تخت و فرش است و کلاس «الف» نیز همین امکانات را دارد تنها یخچال و تلویزیون مشترک است و کلاس‌های درجه «ب» یخچال و تلویزیون ندارند.

شیدایی با بیان اینکه عوامل اجرایی ستاد اسکان فرهنگیان شامل عوامل ستادی، پایگاهی و آموزشگاهی هستند، گفت: ۱۲۰ نفر عوامل ستادی، ۴۱ نفر عوامل پایگاهی و ۲۰۳ نفر عوامل آموزشگاهی و در مجموع ۳۶۴ نفر، اسکان تابستانه فرهنگیان را بر عهده دارند.

آموزش و پرورش همدان جزو سه استان برتر در حوزه اسکان

وی با اشاره به اینکه پذیرش مسافران به دو روش حضوری و غیرحضوری انجام می‌شود، افزود: روش غیر حضوری بیشتر برای ایام نوروز کاربردی است، با این حال مسافران فرهنگی برای تعطیلات تابستانه نیز می‌توانند در ۴۰ درصد مدارس سطح استان به‌صورت غیرحضوری کلاس رزرو کنند.

بیش از هزار نفر روز در مراکز اسکان فرهنگیان همدان پذیرش شدند

شیدایی خاطر نشان کرد: در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، آموزش و پرورش استان همدان بر اساس شاخص های ارزیابی شده توسط وزارتخانه جزو سه استان برتر در حوزه اسکان فرهنگیان شد.

وی ادامه داد: آمار اسکان در نوروز ۱۴۰۳ به تعداد سه هزار و ۲۶۳ خانوار و ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر و ۲۳ هزار و ۳۰۸ نفر روز مسافر شامل همکاران فرهنگی شاغل و بازنشسته و خانواده آنان در اسکان مدارس استان اقامت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: ملاک ارزیابی بر اساس شاخص هایی مانند تعریف و ارسال اطلاعات کاربران و پایگاه ها، رزرو اینترنتی، اجرای بخشنامه اسکان، کیفیت افزایی اتاق ها، نظرسنجی و نظارت، آمار پذیرش، تناسب کلاس ها با تقاضای اسکان و ارسال گزارش مصور به وزارت بیان داشتند

نظر شما