شناسهٔ خبر: 67415514 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور وزیر علوم؛

نشریات نمایه‌شده در پایگاه‌های بین‌المللی تجلیل می‌شوند

سردبیران و مدیران مسئول نشریاتی که در دولت سیزدهم نمایه‌ بین‌المللی گرفتند، تجلیل می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تجلیل از سردبیران و مدیران مسئول نشریات نمایه‌شده در پایگاه‌های معتبر بین‌المللی در زمان دولت سیزدهم فردا (شنبه ۹ تیرماه) در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

در این مراسم دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم؛ دکتر پیمان صالحی، معاون پژوهشی، دکتر صمد نژاد ابراهیمی، مدیرکل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی، دکتر سید محمودرضا آقامیری، رییس دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از سردبیران و مدیران مسئول نشریات علمی حضور خواهند داشت.

این مراسم پیش از این مقرر بود که روز شنبه دوم تیرماه برگزار شود.

موضوع نمایه‌سازی نشریات علمی در دولت سیزدهم مورد توجه وزارت علوم قرار گرفت. بر اساس اعلام معاون پژوهشی وزارت علوم؛ در طول بیش از ۲۰ سال، ۱۰۱ نشریه وزارت علوم در پایگاه‌های بین‌المللی نمایه شده بودند. این در حالی است که در سه سال دولت سیزدهم ۷۰ نشریه نمایه بین‌المللی گرفته‌اند. همچنین از ابتدای دولت سیزدهم نشریات دارای نمایه دوآج حدود ۳۷ درصد رشد داشته است.

به گفته صالحی؛ مبلغ حمایت از نشریات فارسی و انگلیسی که موفق به اخذ نمایه بین‌المللی شوند، به ترتیب ۵۰۰ و ۳۰۰ میلیون تومان است. همچنین نشریاتی که در گذشته نمایه بین‌المللی اخد کرده‌اند نیز ۲۰۰ میلیون تومان حمایت می‌شوند.

نظر شما