شناسهٔ خبر: 67332080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دولت سیزدهم افزون بر ۲۵ هزار میلیارد ریال در حمل و نقل خراسان شمالی هزینه کرد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: دولت سیزدهم برای اجرای پروژه های مختلف حمل و نقل و راهداری در این استان ۲۵ هزار و ۸۹۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرد که سبب ارتقای شاخص های توسعه در این خطه از کشور شد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد مشتری روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: این میزان اعتبار برای طرح های مختلف از جمله ساخت و آسفالت راه های روستایی به طول حدود ۱۶۹ کیلومتر، روکش تقویتی به طول بیش از ۴۴۳ کیلومتر، روکش راه های روستایی و فرعی به طول بیش از ۳۴۹ کیلومتر، رفع ۲۳ نقطه حادثه خیز، ساخت و تکمیل ۲۰ دستگاه پل ضروری و ایجاد سه با مجتمع خدمات رفاهی است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۶۸.۹ کیلومتر راه روستایی در دولت سیزدهم با هشت هزار و ۴۴۵ میلیارد ریال اعتبار ساخته شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: اکنون ۳۶ کیلومتر راه در محورهای روستایی استان آماده آسفالت است که قیر مورد نیاز تامین شده و یا به پیمانکار حواله داده شده تا قیر را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه طول راه های استان حدود ۶ هزار کیلومتر است افزود: طول راه های روستایی چهارهزار و ۶۵۱ کیلومتر است که ۲ هزار و ۲۰۶ کیلومتر از راه های روستایی استان آسفالت است.

مشتری گفت: میزان برخورداری شمار روستاهای استان از راه مناسب ۷۸.۲ درصد است که این شاخص در کشور به طور میانگین ۸۵.۱ درصد است و ۶.۹ درصد از میانگین کشوری عقب هستیم.

وی افزود: میزان برخورداری از راه روستایی مناسب در استان به لحاظ طول راه، ۴۷.۴ درصد است که این شاخص در کشور به طور میانگین ۵۵.۱ درصد است و ۷.۷ درصد از میانگین کشوری عقب هستیم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: اکنون ۱۵۸ روستای استان راه مناسب و آسفالت ندارند در این زمینه باید ۵۷۸ کیلومتر راه آسفالت شود، در این باره با قیمت های کنون، ۳۴ هزار و ۶۸۱ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه آسفالت راه در محورهای روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان در سفر دولت به استان مصوب شد گفت: ۸۰ روستای بالای ۵۰ خانوار استان راه مناسب ندارد که در این زمینه باید ۲۵۲ کیلومتر راه در این محورها ساخته و آسفالت شود که برای اجرای این طرح ها ۱۵ هزار و ۹۸ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نظر شما