شناسهٔ خبر: 67331656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وصول ۵۵۰ میلیارد از مطالبات بانک‌های کرمان از طریق ثبت اسناد

مدیرکل ثبت اسناد استان کرمان با بیان اینکه اصلاح قوانین از بروکراسی اداری می‌کاهد، گفت: ۵۵۰ میلیارد تومان از مطالبات بانک‌های استان از طریق اداره ثبت اسناد وصول شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان سید مهدی هاشمی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید آیت‌الله رئیسی، شهید آیت‌الله بهشتی و سپهبد شهید قاسم سلیمانی، اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی تحولی در قوه قضائیه ایجاد کردند که جا دارد یادشان را گرامی بداریم.

وی با اشاره به اینکه هویت بخشی به اراضی و املاک از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در چند سال اخیر است و ایشان در دیدار با مسئولان قوه قضائیه بر آن تاکید داشتند، گفت: سند تحول قوه قضائیه و سیاست‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری تدوین شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک به‌عنوان قدیمی‌ترین سازمان تشکیل شده در کشور است، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اصلاحاتی در قوانین آن انجام شده که البته هنوز هم این قوانین نیاز به اصلاح و بازبینی دارد.

وی با بیان اینکه اصلاح قوانین و ثبت نوین اسناد قطعاً از بروکراسی اداری در ثبت اسناد می‌کاهد و یک ضرورت است، ادامه داد: تثبیت مالکیت، صدور سند مالکیت و حدنگاری از مهمترین فعالیت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک در استان و کشور است.

هاشمی با اشاره به اینکه حدنگاری یک عملیات فرادستگاهی است و همه دستگاه‌ها باید برای اجرای آن کمک کنند، گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده، بخش زیادی از اراضی ملی و دولتی در استان کرمان حدنگاری شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 550 میلیارد تومان از مطالبات بانک‌های استان کرمان از طریق اداره ثبت اسناد و املاک وصول شده است، افزود: مراحل ثبت شرکت‌ها از ابتدا تا تاسیس شرکت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و ثبت نام در کمتر از یک‌ ساعت و ثبت شرکت در کمتر از سه روز انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه تحکیم روابط اقتصادی و اعتبار بخشی به اسناد رسمی را پیگیری می‌کنیم که با قانون الزام کارهای خوبی در حال انجام است، افزود: در سال گذشته 254 نفر در آزمون سردفتری شرکت و بیش از 30 نفر ابلاغ سردفتری خود را دریافت کردند. 

وی با بیان اینکه بیش از 670 هزار سند و خدمات از طریق دفاتر اسناد رسمی در سطح استان کرمان انجام شده است، ادامه داد: سال گذشته بیش از 19 هزار ازدواج در دفاتر ثبت شده است که نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است.

هاشمی با اشاره به اینکه 18 میلیون و 272 هزار هکتار مساحت کل استان کرمان است که از این میزان 17 میلیون و 439 هزار هکتار حدنگاری شده است، افزود: 99.8 درصد از اراضی ملی استان کرمان حدنگاری شده است.

وی با بیان اینکه 805 هزار هکتار سطح زیر کشت کشاورزی در استان کرمان است و حدود 300 هکتار از اراضی کشاورزی استان در اراضی ملی واقع شده است، افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از 55 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان دارای سند ثبتی شدند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره با اینکه تقریباً بیش از 700 روستای استان با صدور بیش از 130 هزار سند مالکیت سنددار شدند، بیان کرد: 2 هزار و 287 شرکت در استان کرمان ثبت شده که 10 درصد رشد داشته و در سال گذشته به بیش از 68 هزار استعلام از سازمان ثبت اسناد و املاک در استان کرمان پاسخ داده شده است.

انتهای پیام/511/

نظر شما