شناسهٔ خبر: 67331327 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

حزب‌الله چهره در چهره با اسرائیل/حمله به شمال تا انتشار کلیپ هشدار

حملات حزب‌الله لبنان به مناطق نظامی در شمال فلسطین اشغالی همزمان با انتشار کلیپی هشدار دهنده خطاب به رژیم صهیونیستی، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب؛ مقاومت اسلامی لبنان، صبح امروز (یکشنبه) مرکز فرماندهی السهل وابسته به رژیم اشغالگر اسرائیل را هدف حملات پهپادی خود قرار داد.

در بیانیه حزب‌الله آمده است که در این حمله اماکن حضور افسران و سربازان مرکز فرماندهی هدف قرار گرفت که این حمله چندین کشته و مجروح برجای گذاشت.

حزب الله تاکیدکرد که این حمله در حمایت از ملت فلسطین و غزه و در پاسخ به عملیات ترور رژیم صهیونیستی در شهرک الخیارة در البقاع انجام شده است.

مقاومت لبنان همچنین از هدف قرار دادن مرکز فرماندهی رژیم صهیونیستی در منطقه ایلیت هشاحر خبرداد.

در این گزارش آمده است که حزب‌الله لبنان با استفاده از پهپاد، مرکز فرماندهی وابسته به یگان 91 در ایلیت هشاحر واقع در شمال شرق صفد را بمباران کرد و خسارت‌هایی را به این منطقه وارد نموده است.

همچنین رئیس شورای "المطلة" واقع در شمال فلسطین اشغالی به رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت که 40 درصد از منازل در این منطقه ویران شده و 200 منزل در طول هشت ماه گذشته در اثر حملات موشکی حزب‌الله در آتش سوخته‌اند.

وی در این باره تصریح کرد که حکومت به ما اهمیت نمی‌دهد و ظاهرا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر مشغول به امور دیگری است.

این سخنان در حالی بیان شد که آژیرهای هشدار واپسین ساعات شب گذشته (شنبه) در المطلة، بیت‌ هلیل در الجلیل و الحولة در نزدیکی با لبنان به صدا درآمد.

هر کسی که با ما وارد جنگ شود، پشیمان خواهد شد
همچنین رسانه‌ جنگی مقاومت اسلامی در لبنان یک قطعه ویدئویی را از اهداف حیاتی در سرزمین‌های اشغالی منتشر کرد که هیچ کس جز سازمان اطلاعاتی اسرائیل از آنها خبر نداشت و هدف قرار دادن آنها می‌تواند این رژیم را به عصر حجر بازگرداند.

این ویدئو همچنین شامل بخش‌هایی از سخنان اخیر سیدحسن‌نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان است که به رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهد، در صورت حمله به لبنان، جنگ مقاومت علیه این رژیم بدون قاعده و ضابطه و یا مرز خواهد بود و هر کسی که به جنگ با مقاومت فکرکند، پشیمان خواهد شد.

سخنان سیدحسن نصرالله در این ویدئو به زبان‌های انگلیسی و عبری نیز ترجمه شده است.

این ویدئو همچنین شامل طول و عرض جغرافیایی اهدافی است که نامی از آنها برده نشده است و با عبارت "ترقّبوا.. إلى من يهمّه الأمر" (گوش به زنگ باشید.. برای کسی که به او مربوط می‌شود) آغاز می‌شود.

المیادین به نقل از منابع آگاه در ارتباط با این ویدئو نوشت که این ویدئو عمدا دارای ابهام بوده و اهداف در آن مشخص نیستند، لذا پیامی است که تنها تصمیم گیرندگان و سازمان‌های مربوط در اسرائیل آن را می‌فهمند.
 
https://www.taghribnews.com/images/docs/files/000640/nf00640177-1.mp4

این ویدئو مورد توجه رسانه‌های اسرائیلی قرار گرفت و این رسانه‌ها تاکیدکردند که این ویدئو حاوی یک تهدید برای محل وزارت امنیت در تل‌آویو است.

براساس گزارش رسانه‌های عبری، در این ویدئو، مجمع هکریا نشان داده شده است که مقر وزارت امنیت اسرائیل، ستاد ارتش و بسیاری از ژنرال‌های رده بالای نظامی است.

همچنین پایگاه ماهواره‌ها و دیگر پایگاه‌های نظامی در منطقه یهود، النقب و الجلیل، بندر اشدود، فرودگاه بن گوریون، پالایشگاه نفت در حیفای اشغالی، بندر حیفا از دیگر مکان‌هایی است که تصاویری از آنها در این ویدئو به چشم می‌خورد.

این ویدئو چند روز بعد از انتشار تصاویری منتشر شد که توسط پهپاد هدهد از مراکز استراتژیک در فلسطین اشغالی گرفته شده بود.

انتشار این تصاویر مقامات رژیم اشغالگر را به شدت ترساند تا جایی که مسئولان و رسانه‌های اسرائیلی به قدرت اطلاعاتی حزب‌الله و ناتوانی این رژیم در مقابله با پهپادهای این گروه مقاومت اعتراف کردند.
 

نظر شما