شناسهٔ خبر: 67311816 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ژنرال بازنشسته اسرائیلی:

حمله به لبنان به معنای خودکشی جمعی است/حزب‌الله تل‌آویو را ویران می‌کند

ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی تاکیدکرد دو جبهه لبنان و نوار غزه بر ضد اسرائیل باهم مرتبط هستند و جداکردن آنها امکان ندارد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، اسحاق بریک، ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه 13 اسرائیل، هشدار داد که اعلام جنگ برضد لبنان به معنای خودکشی جمعی برای اسرائیل به رهبری نتانیاهو، گالانت و هالیوی خواهد بود.

وی با بیان این که پیامدهای جنگ علیه لبنان بسیار خطرناک‌تر از گذشته است، گفت: نمی‌توان آنچه در نوار غزه اتفاق می‌افتد و آنچه در لبنان به وقوع می‌پیوندد را از هم جدا کرد زیرا دو جبهه باهم مرتبط هستند. 

بریک با اشاره به این که حزب‌الله ده‌ها موشک و پهپاد به سمت اسرائیل پرتاب خواهد کرد، گفت: در نهایت ما در متوقف کردن آنها با استفاده از هواپیما و گنبد آهنین موفق نخواهیم شد.

وی تاکیدکرد که مقامات اسرائیلی فراموش کرده‌اند، 100 هزار آواره اسرائیلی در شمال هستند.

این نظامی اسرائیلی در ادامه افزود: باید فکر کنیم که ارتش اسرائیل جنگی را برضد لبنان به راه انداخته و با سه یگان وارد اللیطانی (واقع در جنوب لبنان) شود. در این لحظه امور طبق روال خود پیش نمی‌رود، بلکه یک جنگ منطقه‌ای همه جانبه به راه می‌افتد.

وی با بیان این که در این حالت اسرائیل با مشکلات سخت لجستیکی روبه‌رو می‌شود، زیرا نیروی جایگزین ندارد، گفت: انتظار می‌رود که حزب‌الله مجتمع‌های مسکونی در تل‌آویو، گوش‌دان، حیفا و زیرساخت‌های آب و برق را بمباران کرده و همه را تخریب کند.

بریک از ارتش اسرائیل خواست که جنگ در نوار غزه را متوقف کند و خاطرنشان کرد که هر روزی که می‌گذرد برای اسرائیل سخت است و ارتش، اقتصاد، جامعه و روابط بین‌الملل آن در جهان آسیب می‌بیند.

وی تاکیدکرد: اسرائیل با وجود جنگ هرگز موفق به شکست حماس در نوار غزه نخواهد شد.

رسانه‌های اسرائیلی دیروز (جمعه) از افزایش چشمگیر درخواست تولید برق خانه‌ای در شمال خبردادند. در همین رابطه شائول گولدشتاین،ئیس اجرایی شبکه برق در سرزمین‌های اشغالی هشدار داد که در صورت توسعه جنگ بعد از 72 ساعت قطعی برق، زندگی در اسرائیل غیرممکن است.
 

نظر شما