شناسهٔ خبر: 67331001 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

با توسعه بزرگراه‌ها صورت گرفت

کاهش ۷۱ نفر فوتی در محورهای شمالی سیستان و بلوچستان

فرمانده پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: توسعه شبکه بزرگراهی در سال‌های اخیر تلفات جانی در محورهای شمالی استان را در سه ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۱ نفر کاهش داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، مهدی خمر در دیدار مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: افزایش جمعیت شهرها و تعداد رو به رشد خودروها در سال‌های اخیر به نسبت پنج سال گذشته، چهره استان را تغییر داده است که توسعه شبکه بزرگراهی استان مهم‌ترین مؤلفه برای کاهش تصادفات جاده‌ای با وجود این حجم از ترددها بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر علت اصلی عمده تصادف‌ها و حوادث جاده‌ای در استان عامل انسانی است، گفت: فرهنگ‌سازی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می‌تواند نقش عمده‌ای در کاهش میزان تصادف‌ها داشته باشد.

فرمانده پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از عمده‌ترین علل تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن در استان تصادفات رخ به رخ است که افزایش هر چه سریع‌تر شاخص برخورداری از بزرگراه در این خطه می‌تواند در کاهش تلفات جانی اثرگذار باشد.

عطاالله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف اداره کل راه و شهرسازی استان، توسعه شبکه بزرگراهی با هدف کمک به رونق استان و حفظ جان انسان‌هایی است که در آنها تردد می‌کنند و برای عمل به این وظیفه، تمام ابزارها و امکانات موجود را به کار گرفته‌ایم که نتایج ارزشمند آن در جامعه کاملاً مشهود است.

وی ادامه داد: در این راستا به همت دولت سیزدهم ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به همراه چهار پل بزرگ نهراب، شیله، ماشکید و افضل‌آباد با اعتبار سه هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره‌کل به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: با وجود تنگناهای مالی در حال حاضر ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل به صورت هم‌زمان در حال اجراست و حتی اجازه نداده‌ایم با وجود بدهی کلان مالی یک مورد از این پروژه‌ها تعطیل شود.

نظر شما