شناسهٔ خبر: 67330578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

۶۰۰ هکتار از اراضی ملی گلستان از متصرفین خلع ید شد

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: در سال گذشته حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی ساحلی، مرتعی و جنگلی از متصرفان خلع ید و عرصه‌های دولتی الحاق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو حیدر آسیابی در نشست خبری با اصحاب رسانه در گلستان اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۸۰ هکتار اراضی جنگلی، ۴۹۸ هکتار اراضی مرتعی و ۲۳ هکتار اراضی مستحدثه و ساحلی از ماصرفین خلع ید و به عرصه‌های ملی الحاق شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۵۵۳ حلقه چاه غیر مجاز که به صورت غیر قانونی حفر و یا مشغول برداشت منابع آب زیرزمینی در گلستان بوده شناسایی و با پیگیری‌های قضات اجرای احکام ۴۵۰ فقره از این چاه‌ها مسدود شد.

وی به موضوع پرونده پارک ۵ هکتاری شهر آزادشهر اشاره کرد و گفت: در این پرونده با ادله تحصیلی رای به نفع دولت صادر شد و برای جلوگیری از تکرار این رویه سند این این پارک به نفع دولت صادر شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: در سال گذشته و با اقدامات حفاظت و اطلاعات دادگستری، ۵۳ نفر کارچاق کن، ۲۱ وکیل متخلف و ۱۳ کارشناس متخلف دستگیر وتحت پیگرد قرار گرفتند.

آسیابی ادامه داد: در یکسال گذشته ۱۲ شاهد دروغین در سطح حوزه‌های قضایی استان گلستان شناسایی و دستگیر شدند که پرونده‌های آن‌ها در دست رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: طی ۲۰ ماه گذشته و با فعالیت کمیته‌ای ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی موضوع وصول مطالبات بانکی در دستور کار قرار گرفت و در این مدت۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال از مطالبات بانک‌های استان گلستان وصول شد.

آسیابی گفت: احیای واحد‌های تولیدی و بازگشت آن‌ها به چرخه تولید، ازجمله دغدغه‌های اصلی مجموعه قضایی در استان گلستان است که خوشبختانه موفق شدیم با احیا و بازگشت به تولید ۶۸ واحد تولیدی زمینه اشتغال ۷۶۴ نفر را فراهم کنیم.

وی افزود: حل دغدغه‌ها و مشکلات ۴۲ واحد تولیدی در استان گلستان هم در دستور کار قرار گرفت و در این راستا هم یک هزار و ۸۱۱ عنوان شغلی حفظ شد.

وی گفت: در نتیجه اقدامات سختگیرانه دستگاه قضا در برابر سارقین در دو سال متوالی، کاهش نرخ ۱۴  و ۱۸ درصدی سرقت در استان را شاهد بودیم.

حیدر آسیابی اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ در مجموع ۵۵۷ هزار فقره پرونده وارد دادگستری استان شد که از این تعداد ۴۰۷ هزار و ۶۹۰ فقره پرونده وارد مراجع قضایی و ۱۴۹ هزار و ۵۳۶ فقره پرونده نیز وارد شورا‌های حل اختلاف استان شد.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه با همت اعضای شورای حل اختلاف استان ۱۲ محکوم به قصاص از طناب دار رهایی یافتند، اضافه کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در کشور بین ۶۰ تا ۸۰ روز است، اما در استان گلستان این زمان ۴۹ روز است.

نظر شما