شناسهٔ خبر: 67324690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس کل دادگستری گلستان خبرداد؛

ورود بیش از ۵۰۰ هزار پرونده به مراجع قضایی گلستان

گرگان- رییس کل دادگستری گلستان از ورود بیش از ۵۰۰ هزار پرونده به مراجع قضایی استان خبر داد و گفت: بخش زیادی از این پرونده ها در قالب ریش سفیدی قابل حل و فصل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۵۵۷ هزار پرونده به مراجع قضائی و شوراهای حل اختلاف استان وارد شد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان ۴۰۷ هزار و ۶۹۰ فقره پرونده وارد دادگستری گلستان و تعداد ۱۴۹ هزار و ۵۳۶ فقره پرونده وارد شورای حل اختلاف شد.

وی افزود: از این تعداد پرونده تعداد ۴۰۹ هزار و ۴۲۵ پرونده مختومه شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: سال گذشته توانستیم ۱۲ فقره از محکومیت قصاص را از خانواده‌های شکات رضایت بگیرم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۸۲ مورد که از این تعداد ۳۴۱ مورد رفع مشکل شده و مابقی یا در جریان پیگیری است و یا اینکه تقاضاها قانونی نبوده است، اظهار کرد: سال گذشته ۴۲۹ بازدید از واحدهای تولیدی صورت گرفت که ۸۳ مورد به اتفاق دادستان مرکز استان انجام شد و مابقی هم توسط رؤسای دادگستری صورت گرفت.

آسیابی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۵۰ جلسه جهت رفع مشکل در استان تشکیل شد، یادآور شد: ۸۵ جلسه در مرکز استان و ۱۶۵ جلسه در ستادهای شهرستان انجام شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از اول آبان سال ۱۴۰۱ میزان ۲۰۴ میلیارد تومان معوقات بانکی در استان وصول و به چرخه بانکی برگشت.

احیای ۱۱۰ واحد تولیدی طی سال گذشته در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان از احیای ۱۱۰ واحد تولیدی طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۸ واحد تولیدی که تعطیل شده بود با اشتغال ۷۶۴ کارگر احیا و حفظ شد و ۴۲ واحدی که در آستانه ورشکستگی بود با هزار و ۸۱۱ فرصت شغلی به چرخه برگشت.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای تحول سند قضائی ابلاغ شده در حمایت از واحدهای تولیدی انجام شد.

آسیابی اظهار کرد: طی سه سال گذشته ۳۲۲ سند تک برگی برای واحدهای تولیدی استان صادر شده که برای استفاده از تسهیلات بانکی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی از کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در استان خبر داد و افزود: این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که در کشور با افزایش مواجه بوده است.

وی در خصوص عملکرد شورای حفظ بیت المال در سال ۱۴۰۲ هم اظهار کرد: میزان ۸۰ هکتار جنگل، ۴۹۸ هکتار مرتع، ۲۳ هکتار سواحل را خلع ید کردیم و ۲۹۹ هکتار اخذ سند به نفع دولت انجام شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: طی سال گذشته تعداد ۴۸۰ فقره به مساحت ۶ هکتار اجرای تبصره ماده ۲ قانون حفظ اراضی باغی انجام شد.

وی در خصوص شناسایی چاه‌های غیر مجاز در سال ۱۴۰۲ هم گفت: ۵۵۳ مورد شناسایی شد که ۴۵۰ مورد این چاه‌ها مسدود شده است.

آسیابی اظهار کرد: طی سال گذشته ۶ هزار و ۳۲۵ فقره مجازات جایگزین حیث شد.

به گفته آسیابی صیانت از جنگل النگدره، رفع موانع طرح گردشگری آشوراده، کشف و رسیدگی به پرونده فساد شهرداری گرگان، رفع موانع حقوقی پتروشیمی و تعیین تکلیف مسکن روستایی از جمله اقدامات مهم دیگر دادگستری استان گلستان در سال گذشته بود.

طرف داران نامزدهای انتخاباتی از دامن زدن به اختلافات اجتناب کنند

آسیابی در ادامه به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در روز ۸ تیر در پیش رو داریم اشاره کرد و افزود: مردم با حضور در پای صندوق رأی نسبت به انتخاب فرد اصلح اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه هواداران نامزدها انتخابات ریاست جمهوری اخلاق در تبلیغات رعایت کنند، گفت: به تمامی هواداران و طرف داران نامزدهای انتخاباتی توصیه می‌شود از تفرقه و دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی اجتناب کنند در غیر این صورت با برخورد قضائی روبرو خواهند شد.

نظر شما