شناسهٔ خبر: 67330428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کشف قاچاق ۲ میلیون و ۶۲۰ هزار لیتر سوخت با خرید اسناد صوری

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف دو میلیون و ۶۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از طریق صدور و خرید اسناد جعلی توسط یک شرکت تولیدی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی‌اکبر جاویدان اظهار کرد: در مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در ادامه طرح مقابله با قاچاق سازمان‌یافته سوخت و فرآورده‌های نفتی، با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی یک شرکت تولیدی و عامل قاچاق سازمان‌یافته سوخت را شناسایی و پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی جهت بررسی دقیق موضوع، با تشکیل تیمی به محل واقع در یکی از بنادر تجاری استان اعزام که در بررسی‌های میدانی و فنی صورت گرفته مشخص شد که یک شرکت تولیدی قیر، با استفاده از اسناد صوری و جعلی از فراورده‌های نفتی یارانه‌ای در ازای حلال ۴۰۲ و ۵۰۳ جهت تولید قیر محلول 250mc استفاده می‌کند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان اظهار داشت: با بررسی دقیق‌تر و نمونه برداری و آنالیزهای صورت گرفته مشخص شد شرکت موصوف ضمن تبانی با چند شرکت تعطیل و ورشکسته، برای قانونی نشان دادن حلال مورد استفاده تولید قیر اقدام به خرید اسناد صوری و جعلی و با این شیوه و شگرد تاکنون دو میلیون و ۶۲۰ هزار لیتر گازوئیل، قاچاق کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص مدیر عامل شرکت موصوف به اتهام مشارکت در قاچاق حرفه‌ای و سازمان یافته سوخت و فرآورده‌های نفتی احضار و در اجرای دستور قضائی و با صدور قرار وثیقه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای انجام اقدامات تکمیلی در اختیار پلیس قرار گرفت.

مقام ارشد انتظامی استان ارزش مالی سوخت‌های قاچاق شده توسط این شرکت را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۸۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

نظر شما