شناسهٔ خبر: 67330297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۲ مجوز بهره برداری از تجهیزات بازی در زنجان صادر شد

زنجان - ایرنا- مدیرکل استاندارد زنجان از صدور ۴۲ مجوز بهره برداری از تجهیزات بازی در استان طی سه ماهه سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی قهرمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه بهره‌برداران تجهیزات بازی مشمول استاندارد اجباری باید قبل از بهره‌برداری از آنها برای دریافت گواهی ایمنی اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به نبود امکان شناسایی برخی بهره‌برداران تجهیزات بازی توسط اداره استاندارد، شهرداری‌ها و دستگاه‌های متولی به استناد ماده ۱۶ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب ۱۳۹۶، مکلفند قبل از دادن هرگونه مجوز فعالیت به بهره‌برداران آنها را برای اخذ تاییدیه استاندارد برای تجهیزات مورد استفاده ملزم کنند.

قهرمانی با تاکید بر اینکه با بازرسی از این وسایل می توان خطرات ناشی از آنها را به حداقل رساند، گفت: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۲ تجهیز بازی در استان مورد بازرسی فنی قرار گرفت.

این مسوول ادامه داد: طی بازرسی های انجام گرفته یک سرسره بادی به علت غیر استاندارد بودن پلمب و بهره بردار آن به مراجع قضایی معرفی شد.

قهرمانی افزود: همچنین به چهار بهره بردار نیز ضمن اعلام استفاده نکردن از تجهیز بازی فاقد گواهی بهره برداری، هفت روز مهلت داده شد تا جهت ثبت تجهیز در سامانه، انجام امور استانداردسازی و دریافت مجوز اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان ادامه داد: طبق قوانین و مقررات کالاها و خدمات مشمول اجرای استاندارد اجباری، همه تبعات و مسئولیت‌های ناشی از بهره‌برداری از تجهیزات فاقد تاییدیه ایمنی استاندارد بر عهده بهره‌بردار و دستگاه صادرکننده مجوز است.

قهرمانی از همشهریان درخواست کرد: به هنگام استفاده از دستگاه ها و تجهیزات بازی مستقر در شهرهای بازی از داشتن گواهی بازرسی و بهره برداری تجهیزات و دستگاه های بازی اطمینان حاصل کنند.

وی یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را از طریق سامانه مردم دار به نشانی ۱۵۱۷.inso.gov.ir گزارش دهند.

نظر شما