شناسهٔ خبر: 67330120 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

«ظریف» در اجتماع انتخاباتی «مسعود پزشکیان» در ساری:

۸ دقیقه در صدا و سیما صحبت کردم، انگار آب در خوابگه مورچگان ریخته‌ام

«ظریف» در اجتماع انتخاباتی «مسعود پزشکیان» در ساری: محمد جواد ظریف؛ صندوق رأی مهم‌ترین تضمین‌کننده آزادی مردم و آینده کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ظریف در اجتماع حامیان مسعود پزشکیان در باشگاه فرهنگیان ساری در پاسخ به فردی که از وی پرسید «شما هشت سال بودید بگویید چه کردید» گفت: من هشت دقیقه در صدا و سیما صحبت کردم امروز پنج روز است همه مرا به باد حمله گرفتند گویا که آب در خوابگه مورچگان ریخته‌ام!

وی به واقعه‌ای تاریخی اشاره کرد و گفت: بلاتشبیه پس از قیام عاشورا در میدان شام، برخی هل‌هله می‌کردند تا صدای اهل بیت (ع) شنیده نشود اما امروز چهارده قرن است که هل‌هله‌کنندگان گم شدند و صدای اهل بیت (ع) در همه دنیا شنیده می‌شود.

محمدجواد ظریف با اشاره به موضع شهید سید ابراهیم رئیسی و شهید حسین امیرعبداللهیان درخصوص برجام گفت: هر دو شهید بزرگوار بارها گفته بودند برنامه آنان بازگشت به همان برجام است و این افرادی که ادعا می‌کنند استمرار دولت شهید رییسی هستند، چرا نگاه و نظری متفاوت با شهید رییسی نسبت به برجام دارند؟

وزیر امور خارجه اسبق جمهوری اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند هیات مذاکره‌کننده شجاع و صادق بودند و سوال من از شما این است که کجای موضع شما که مذاکره‌‌کنندگان را به خیانت متهم می‌کنید با مواضع رهبری و رییس‌جمهوری شهید هماهنگ است؟

وی در ادامه خطاب به حاضران گفت: دوستان عزیز ما در لحظه‌ای قرار داریم که آینده کشور به انتخاب ما پیوند خورده است و شرکت نکردن در انتخابات یعنی اجازه دادن به یک اقلیت که خود را اکثریت بپندارد.

وزیر اسبق امور خارجه افزود: تنها راه بهبود شرایط کشور از صندوق رأی میسّر می‌شود و اغتشاش و تنش راه به جایی نمی‌برد و امروز که فردی امین و متعهد چون دکتر مسعود پزشکیان پا به عرصه انتخابات گذاشته است توپ در زمین مردم است و اگر شرکت نکنیم فردا جایی برای اعتراض نداریم.

محمدجواد ظریف خطاب به جوانان گفت: به بوق‌های تبلیغاتی توجهی نکنید چون کسانی که در این بنگاه‌ها فعال هستند تنها در انتظارند که به مدیران خود گزارش کار بدهند و بگویند که ما تبلیغات کردیم و مردم سر صندوق نرفتند و رأی ندادند و ما باید هوشیار باشیم.

وی در ادامه سخنان خود به جایگاه مازندران در انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مردم بزرگوار ساری و مازندران میراث‌دار سرداران شهید لشگر ۲۵ کربلا هستند و ما وظیفه داریم یاد و خاطره آنان را با پاسداشت میراث آنان گرامی بداریم و توقع من از شما مردم مازندران این است که در روز ۸ تیر در انتخابات شرکت موثر داشته باشید تا در نهایت آنچه اراده مردم است اعمال شود.

ظریف گفت: صندوق رأی مهم‌ترین تضمین‌کننده آزادی مردم و آینده کشور است و من می‌دانم هرچه صندوق‌های رأی شلوغ‌تر باشد به نفع ماست ضمن این‌که برای منافع عظیم کشور نیز بهتر است و در رفع تهدیدهای احتمالی دشمنان نیز بسیار موثر است.

انتهای پیام/

نظر شما