شناسهٔ خبر: 67329651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری مسابقات نیمه‌نهایی قرآن در قرارگاه منطقه‌ای کربلا

چهل‌وسومین دوره مسابقات نیمه‌نهایی قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه، بیست‌وسومین دوره مسابقات نیمه‌نهایی بانوان شاغل و دومین دوره مسابقات وابستگان قرارگاه منطقه‌ای کربلا و رده‌های نیروی زمینی سپاه در اهواز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سردار احمد خادم سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا در جریان این مسابقات با بیان اینکه همه ساله مسابقات نیمه‌نهایی قرآن کریم در قرارگاه منطقه‌ای کربلا برگزار می‌شود، گفت: شرکت‌کنندگان قرارگاه منطقه‌ای کربلا، خوشبختانه هم در استان خوزستان، هم در سطح نیروی زمینی سپاه پاسداران و هم در سطح نیرو‌های مسلح، همه ساله مقام‌هایی را به‌دست می‌آورند.

وی اظهار کرد: کارکنان زیر مجموعه قرارگاه، در سال گذشته هشت رتبه در سطح نیروی زمینی و دو رتبه را در سطح ستاد کل نیرو‌های مسلح را کسب کردند که امیدواریم امسال نیز رتبه‌های برتری را به‌دست آوریم.

سردار خادم سیدالشهدا تصریح کرد: نگرش ما این است که پاسداران ما به‌ویژه پاسداران جوان رویکردی قرآنی داشته باشند تا بتوانیم به این امانت پیامبر اسلام (ص) جامه عمل بپوشانیم.

حجت‌الاسلام سیداسماعیل طباطبایی، مسئول نمایندگی ولی فقیه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیز با اشاره به برکات بی‌شمار قرآن کریم در زندگانی انسان از صدر اسلام تاکنون گفت: اگر به تعالیم ارزشمند قرآن کریم و معارف پیامبر مکرم اسلام (ص) متمسک شویم دنیا و آخرت ما بیمه خواهد شد. بحمدالله ماحصل کارگاه‌های مهارت‌افزایی قرآن کریم و قرارگاه قرآن نور قرارگاه منطقه‌ای کربلا و رده‌های تابعه نیروی زمینی سپاه مستقر در خوزستان در سال گذشته، منجر به کسب هشت رتبه برتر در مرحله نهایی نیروی زمینی سپاه و دو رتبه برتر در مرحله سپاه و معرفی دو رتبه به مرحله ستاد کل نیرو‌های مسلح شده است.

طباطبایی گفت: همانند سال ۱۴۰۲، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرارگاه قرآنی نور نیروی زمینی سپاه در سال جاری، حمایت بسیار خوب مادی و معنوی از فعالان و علاقه‌مندان قرآنی و رتبه‌آوران مسابقات قرآن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه کربلا بیان کرد: کارگاه‌های توانمندسازی قاریان و حافظان قرآن رده‌های نیروی زمینی سپاه در خوزستان با استحکام بیشتری در سال جاری برگزار خواهد شد.

سیدحسین موسوی، مسؤل روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه منطقه‌ای کربلا و مسئول برگزاری این دوره از مسابقات نیز در سخنانی گفت: این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ غنی قرآن کریم در بین کارکنان سپاه برگزار شد.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳، ۱۲ محفل انس با قرآن کریم و پنج کارگاه و کلاس آموزشی در راستای توانمندسازی قاریان و مستعدین قرآنی برگزار شده است و این مسابقات نیز در رشته‌های حفظ، قرائت (تحقیق و ترتیل)، مفاهیم قرآن کریم و اذان برگزار شد.

موسوی ادامه داد: مسابقات مرحله مقدماتی قرآن کریم، هفتم خردادماه با حضور ۳۶ نفر از فعالان قرآنی قرارگاه کربلا، مرکز فاوا معراج و دو رده دیگر اجرا شد و این مرحله در همه رده‌های تابعه نیروی زمینی سپاه در خوزستان نیز برگزار شده است.

وی گفت: مسابقات نیمه‌نهایی قرآن کریم قرارگاه کربلا دوم تیرماه با حضور اساتید حوزه قرآن کریم برگزار شد. در پایان این دوره از مسابقات هشت نفر از بانوان، دو نفر وابسته و ۲۴ نفر از کارکنان پایور به‌عنوان نفرات برتر مسابقات انتخاب شدند که به مرحله نهایی نیروی زمینی سپاه معرفی می‌شوند.

 

<div id="video-display-embed-code_11243373"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4266496/11243373?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما