شناسهٔ خبر: 67329293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک‌هزار و ۴۶۷ نفر از مددجویان در زندان‌های قم مشغول به کار هستند

قم- ایرنا- مدیرکل زندان‌های قم گفت: یک‌هزار و۴۶۷ نفر از مددجویان در داخل کارگاه‌های زندان یا موسسات خارج از زندان مشغول به کار هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، علی‌اصغر رنجبر روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که یکی از عوامل اصلی بزهکاری بیکاری است، افزود: چند واحد صنعتی در زندان‌ها فعال است و محصولات مختلفی از جمله شوینده‌ها، نیروموتور، آبگرمکن، لباسشویی و صنعت مبلمان تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از افرادی که الان در زندان کار می‌کنند، پس از اتمام حبس با همین شرکت‌ها در بیرون از زندان همکاری می‌نمایند.

وی با اشاره به مزایای اشتغال زندانیان، بیان کرد: زندانی در کنار شغلی که یاد می‌گیرد و با توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و دریافت مدرک مربوطه، پس از اتمام حبس، می‌تواند با دریافت وام اشتغال در جامعه مشغول به کار شود و برای خانواده مفید باشد.

تحصیل ۴۵۰ زندانی در مدارس قرآنی

رنجبر در ادامه گفت: حدود ۴۵۰ نفر از زندانیان در مدارس قرآنی تحصیل می‌کنند و از یک تا ۳۰ جز حافظ قرآن هستند.

وی افزود: کسب ۱۸ مقام برتری کشوری میان زندانیان کشور، رتبه اول کشوری ریشه‌کنی بی‌سوادی و آموزش‌های سه گانه نهضت، برگزاری بیش از ۱۲ محفل انس با قرآن و تشییع ۱۱ شهید با حضور زنذانیان از جمله موفقیت‌ها و اقدامات فرهنگی در یک سال گذشته بوده است.

آزادی ۲۳۹ زندانی جرایم غیرعمد

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سال گذشته حدود ۲۳۹ نفر از زندانیان در جرایم غیرعمد با حدود ۱۲۶ میلیارد تومان بدهی با کمک مددکاری زندان، خیران و شورای حل اختلاف آزاد شدند.

وی افزود: ۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در سه ماه اول امسال با بدهی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به کانون گرم خانواده بازگشتند.

مدیرکل زندان‌های قم اضافه کرد: به مناسبت هفته قوه قضاییه ۱۰ نفر و به مناسبت دهه ولایت نیز ۱۲ نفر آزاد شدند.

نظر شما