شناسهٔ خبر: 67329215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پلیس فتا همدان: "لینک‌های آلوده" همچنان قربانی می‌گیرند

همدان- ایرنا- رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان درباره افزایش سوء‌استفاده مجرمان سایبری از شهروندان زودباور از طریق لینک‌های آلوده و اقداماتی نظیر فیشینگ و کلاهبرداری آنلاین هشدار داد و گفت: این لینک ها همچنان قربانی می گیرند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محمدباقر زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: روزهای گذشته تعداد پرونده‌های تشکیلی در زمینه هک و دسترسی غیرمجاز در استان افزایش داشته است و در این مدت کاربران بسیاری قربانی این موضوع شده‌اند.

وی افزود: شیادان اینترنتی ترفندهای مختلفی برای انجام اقدامات مجرمانه خود دارند، در یکی از روش‌هایی که این روزها به رغم این همه هشدار به شهروندان بیشتر شایع شده تبلیغات و ارسال پیامک حاوی لینک آلوده با عناوینی نظیر «دریافت کالابرگ»، «ابلاغیات قضایی»، «ثبت نام سود سهام عدالت» «یارانه معیشتی» به مردم برای دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب آنان است.

رییس پلیس فتا همدان اضافه کرد: برخی مواقع با ارسال لینک‌های آلوده، به اطلاعات خصوصی شهروندان دسترسی پیدا کرده و از این طریق دست به اخاذی از آنان می‌زنند.

سرهنگ زارعی گفت: ارسال و دریافت این پیامک‌ها در همه پیام رسان‌ها اعم از بومی و غیر بومی، گروه‌ها و کانال‌هایی که شهروندان در آن عضویت دارند امکان پذیر است.

وی گفت: ممکن است ارسال این پیامک‌ها از طریق دوستان و آشنایان باشد و آنان خواسته یا ناخواسته در چنین دام‌های سایبری افتاده باشند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان اظهار کرد: چنانچه مبلغ ناچیز درخواست شده از طریق لینک ارسالی پرداخت شود مجرمان سایبری با یک بدافزار و شگردهایی خاص، اطلاعات بانکی متقاضیان را به سرقت برده و از حساب‌های بانکی افراد برداشت‌های غیرمجاز انجام می‌دهند.

سرهنگ زارعی به مردم به خصوص کاربران فضای مجازی و دارندگان تلفن‌های همراه هوشمند هشدار داد که در صورت مواجهه با این‌گونه پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمامی آنها ارسال از طریق سرشماره‌های تلفن شخصی یا پنل‌های پیامکی نامرتبط است، به آن توجهی نکرده و از باز کردن لینک موجود در آن خودداری و این‌گونه موارد را به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

نظر شما