شناسهٔ خبر: 67329175 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل گمرک بوشهر خبر داد؛

افزایش بی سابقه ترانزیت خارجی کالا در گمرکات استان بوشهر

بوشهر- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از افزایش بی سابقه ترانزیت خارجی کالا در گمرکات استان بوشهر در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلیمانی در نشست شورای هماهنگی مدیران اقتصادی دستگاه‌های اجرایی تابع وزارت امور اقتصادی در استان بوشهر، اظهار کرد: ترانزیت خارجی به دو بخش ترانزیت مبدا و ترانزیت مقصد تقسیم بندی می‌شود.

وی افزود: طی مدت یاد شده تعداد هزار و ۶۰۷ اظهارنامه ترانزیت کالا به وزن ۹۰۴ هزار و ۷۳۵ تن از طریق گمرکات استان بوشهر به عنوان گمرک خروجی کشور، ترانزیت مقصد صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۱۶۵ برابر افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: در زمینه ترانزیت مبدا که گمرکات استان بوشهر به عنوان گمرک ورودی به کشور محسوب می‌شوند ۱۵۶ اظهار نامه به وزن ۳۰ هزار و ۶۷۲ تن کالا ترانزیت مبدا صورت گرفته است که نسبت به مدت یاد شده سال گذشته به لحاظ وزنی ۲۰ برابر شده است.

افزایش اشتغال و رونق کسب و کار

وی بیشترین حجم کالاهای ترانزیتی صورت گرفته مربوط به مشتقات نفتی، خودرو، محصولات کشاورزی، اجزا و قطعات ماشین آلات صنعتی بوده است که از طریق گمرکات منطقه ویژه اقتصادی یک و دو بوشهر، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، گناوه و دیر صورت گرفته است.

سلیمانی با بیان اینکه در دنیای تجارت، ترانزیت یکی از شاخص‌های توسعه کشورها محسوب می‌شود گفت: ترانزیت کالا به عنوان یکی از منابع درآمدی برای کشورها محسوب شده که قطعاً موجب افزایش اشتغال و رونق کسب و کار خواهد شد.

وی یادآورد شد: ترانزیت در کنار داشتن منافع مالی و اقتصادی و همچنین اشتغال زایی و ایجاد بازار کار در کشور، نشان دهنده روابط اقتصادی و سیاسی و همچنین ضریب امنیتی بالای آن کشور نیز محسوب می‌شود.

نظر شما