شناسهٔ خبر: 67329174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاروان پیاده «حرم تا حرم» وارد مه‌ولات خراسان رضوی شد+فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- کاروان پیاده انصار الحسین‌(ع) با عنوان «حرم تا حرم» که از حرم مطهر رضوی به سمت حرم امام حسین (ع) حرکت خود را آغاز کرده‌اند، روز یکشنبه وارد شهرستان مه‌ولات واقع در جنوب خراسان رضوی شدند و پس از پذیرایی و کمی استراحت به حرکت خود ادامه دادند.

صاحب‌خبر -

مدیر کاروان پیاده حرم تا حرم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای این کاروان شامل ۱۳۰ نفر بوده که از نظر سنی کوچکترین عضو آن ۱۰ ساله و مسن ترین ۸۶ ساله و ۲۰ نفر از آنان دهه نودی هستند.

علی حقیرپور افزود: کاروان مزبور از سال ۱۳۸۰ تاکنون ۲۳ سفر داشته و زائران آن از آبادان، شیراز، مازندران، کرمانشاه، گلستان، استان‌های سه‌گانه خراسان، تهران و بوشهر هستند که ۵۴ روز در ایران، ۱۸ روز در عراق و حدود ۷۲ روز پیاده‌روی خواهند داشت.

وی زمان آغاز حرکت کاروان را ۲۵ خرداد اعلام و بیان کرد: مسیر ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتری، مشهد تا کربلا و در طول مسیر از پنج استان خراسان رضوی و جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان گذر می‌کنند.

حقیرپور افزود: کاروان با شعار کربلا طریق الاقصی و پاسداشت مقام شهید جمهورمان و شهدای خدمت به مسیر خود ادامه می دهد.

به گفته وی، امسال یکی از اهداف و نذرهایی که اعضای این کاروان در آن قدم برداشتند به نیابت از شهید رییسی در راه رسیدن به کربلا است.

شهرستان مه‌ولات همه ساله میزبان کاروان پیاده حرم تا حرم و اهالی روستاهای «آلی، دوغ‌آباد و میاندهی شهر فیض‌آباد» پذیرایی را بر عهده دارند.

فیض‌آباد، مرکز شهرستان ۵۷ هزار نفری مهولات در ۲۰۷ کیلومتری مشهد قرار دارد.

نظر شما