شناسهٔ خبر: 67329111 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آسمان دارالمومنین تهران در شب عید غدیر نورافشانی می شود

شهردار منطقه۱۴ گفت: همزمان با شب عید سعید غدیر و با اجرای پردیس های فرهنگی  در ۶ نقطه از دارالمومنین تهران، آسمان این بخش از پایتخت از ساعت ۲۱ دوشنبه شب نورافشانی و روشن تر می شود.  شهردار منطقه۱۴ گفت: همزمان با شب عید سعید غدیر و با اجرای پردیس های فرهنگی  در ۶ نقطه از دارالمومنین تهران، آسمان این بخش از پایتخت از ساعت ۲۱ دوشنبه شب نورافشانی و روشن تر می شود. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، امیر شهرابی منطقه 14 تهران با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت مردم و مردمی‌سازی فرهنگ در این دوره  کار مدیریت شهری با جدیت دنبال می شود، افزود: ما در حوزه اجتماعی و فرهنگی منطقه برنامه ریزی کردیم تا همزمان با آغاز هفته ولایت و کرامت و در شب عید بزرگ غدیر همزمان و در شش ناحیه منطقه پردیس های فرهنگی و مذهبی با عنوان«غدیریه دارالمومنین تهران» برپا شود.

وی اشاره کرد: پلازای امیر کبیر در ناحیه یک، بوستان سهند در ناحیه دو، میدان سیزده آبان در ناحیه سه، میدان آیت الله سعیدی در ناحیه چهار، تقاطع خیابان زمزم با بلوار ابوذر در ناحیه پنج و شهرک شهید شجاعی در ناحیه شش، شش نقطه و محل منتخب برای پذیرای شهروندان دارالمومنین تهران و برگزاری پردیس های فرهنگی و جشن غدیر خواهد بود.

به گفته شهرابی اجرای پویش‌ها، موکب ها و برنامه های فرهنگی و هنری چون ارائه خدمات سلامت محور، مولودی خوانی، مدیحه سرایی، اجرای سرود، غرفه های هنری ویژه کودکان از جمله نقاشی و مسابقات متنوع استیج موزیکال و... از فعالیت های در نظرگرفته شده در ویژه برنامه «غدیریه دارالمومنین تهران» برای خانواده ها و بویژه کودکان و نوجوانان در این پردیس هاست که با بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی و سراهای محلات برگزار می شود.

شهردار منطقه همچنین گفت: هیئت های مذهبی، موکب های پذیرایی و فعالیت «شربت خانه های مرتضی علی(ع)» به این مناسبت برپاشده و با همیاری گروه های جهادی و پایگاه های بسیج فعالیت خواهند داشت.

 وی یاداورشد: بانوان و زنان سرپرست خانواده نیز دراین پردیس های فرهنگی با اختصاص موکب های دست آفرینان  با عرضه محصولات تولیدی و هنری خود حضور و فعالیت خواهند داشت.  

این بین برای حمایت خانواده های نیازمند بسته های ارزاق نیز با  تلاش مساجد و با کمک های مومنانه خیرین تهیه شده که قرار است به عنوان عیدید  همزمان با این عید بزرگ به خانواده های کم برخوردار هدیه شود.

شهرداری منطقه۱۴ همچنین در مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر پایتخت حضور خواهد داشت. بر این است قرار است با برپایی پردیس منطقه۱۴ در حد فاصل خیابان فخر رازی روبروی ورودی دانشگاه تهران، ویژه برنامه های متنوعی برای کودکان، خانواده ها و حضور اقوام ایرانی از ساعت ۱۷ تا ۲۲ برگزار شود.

 در کنار برنامه های حوزه اجتماعی و فرهنگی تدارک دیده شده همزمان با فرارسیدن عید ولایت  غدیر معابر، بوستان ها و سیمای منطقه١۴ با هزاران متر ریسه های بلوطی، اهتزاز پرچم، آذین بندی نوری و پارچه ای، اکران بنر های فرهنگی و بنرهای مناسبتی آراسته تر و خوش منظر تر شد.

 انتهای پیام/ 

نظر شما