شناسهٔ خبر: 67329082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر خبر داد؛

افزایش حدود ۱۰ درصدی کشته‌های رانندگی در بوشهر

بوشهر- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر گفت: سال قبل میزان فوت بر اثر حوادث رانندگی در سطح استان بوشهر نسبت به سال ۱۴۰۱، ۹.۸ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، « ابراهیم پارسا » روز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه در نشست با خبرنگاران استان بوشهر اظهار کرد: همچنین در سال ۱۴۰۲، ۳۵ نفر در سطح استان بوشهر به علت غرق‌شدگی جان خود را از دست داده‌ که از این تعداد ۳۲ نفر آقا و سه نفر خانم بوده‌اند.

وی افزود: در سال قبل ۹ مورد به سبب برق‌گرفتگی در استان بوشهر جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه، کنگان و جم پزشکی قانونی فعال هستند.

پارسا ادامه داد: ساختمان پزشکی قانونی در شهرستان عسلویه به‌صورت نیمه‌تمام است که برای اتمام آن، ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید

پزشکی قانونی بوشهر با کمبود پزشک و امکانات روبرو است

فیلم/ دلایل طولانی شدن رسیدگی ها در پزشکی قانونی بوشهر

مشکلات پرورش دهندگان میگو در بوشهر به رییس قوه قضاییه منتقل می‌شود

وی با اعلام این که در سال گذشته ۱۰۵ میلیارد ریال اعتبار عمرانی مصوب شده است، گفت: در مجموع ۶۰ درصد این اعتبار تخصیص یافت و علاوه بر آن، ۳۰ میلیارد ریال نیز از سوی شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی برای ساخت پزشکی قانونی عسلویه پرداخت شد.

انجام ۹۰ درصدی آزمایش‌ها در بوشهر

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر عنوان کرد: ۹۰ درصد آزمایش‌های مربوط به پزشکی قانونی در این استان و ۱۰ درصد باقیمانده مربوط به امور ژنتیکی در استان فارس انجام می‌شود.

پارسا ادامه داد: سال قبل در معاینات بالینی ۱۸ هزار و ۶۴۳ پرونده به پزشکی قانونی استان ارجاع شده که نسبت به سال ۱۴۰۱، دارای روند صعودی است.

کاهش سقط جنین در بوشهر

وی بیان کرد: سال قبل یک‌هزار و ۱۵۰ مورد از متوفیان استان بوشهر در پزشکی قانونی مورد معاینه قرار گرفتند و ۱۱۸ پرونده سقط جنین در استان تشکیل شد که از این حیث نسبت به سال ۱۴۰۱ با کاهش ۱۸ درصدی سقط جنین مواجه بوده ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر یادآور شد: در سال ۱۴۰۲، حوادث کار در استان ۶۹ درصد افزایش یافت و ۳۹ مورد کشته شدگان نیز ثبت شده که بیشتر مربوط به مناطق صنعتی جنوب استان است.

نظر شما