شناسهٔ خبر: 67328862 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

مخبر: مردم نباید برای خرید خودرو این همه دغدغه داشته باشند

سرپرست ریاست‌جمهوری با بیان اینکه مردم نباید برای خرید یک خودرو این همه دغدغه داشته باشند، افزود: الان به دلیل کمبودی که هست، خرید خودرو سرمایه‌گذاری شده و این اصلا درست نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  آیین بهره برداری همزمان از طرح های وزارت صمت صبح امروز با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد.

مخبر در این مراسم گفت: آلودگی هوای تهران و برخی شهرهای بزرگ کشور قابل تحمل نیست و برای برطرف‌شدن آن باید وسایل نقلیه با استفاده از برق تغذیه شوند. بحث خودرو یکی از مواردی است که دغدغه اصلی مردم است، هم کیفیت، هم کمیت و هم عرضه آن. خوشبختانه آقای علی‌آبادی کار را شروع کرده ولی باید سرعت گیرد.

مخبر ادامه داد: تولید خودروهای ایمن و اقتصادی برای مردم باید تسریع شود؛ مردم ما نباید برای تهیه خودرو دغدغه‌هایی مثل پیش‌خرید کردن و در صف انتظار ماندن داشته باشند‌.

وی افزود: الان به دلیل کمبودی که هست، خرید خودرو سرمایه‌گذاری شده و این اصلا درست نیست.

مخبر با بیان اینکه در بخش تکنولوژی دانش بنیان جزو کشورهای پیشرفته هستیم، گفت: وزارت صنعت نماد کار کردن با بخش خصوصی است. 

وی ادامه داد: بحث برق و آب در صنایع بزرگ از اول دولت شروع شد. صنایع باید در زمینه برق و آب روی پای خود بایستند. 

سرپرست ریاست جمهوری احیای واحدهای تولیدی راکد را از دغدغه‌های جدی رئیس جمهور شهید دانست و اظهار داشت: دولت سیزدهم احیای ۱۰ هزار واحد تعطیل یا نیمه‌تعطیل را هدف‌گذاری کرده بود که امروز بخش قابل توجهی از آن محقق شده و بخش زیادی از موفقیت‌های دولت مردمی در زمینه تشکیل سرمایه ثابت، کاهش نرخ بیکاری و رشد تولید مربوط به اقدامات و تلاش‌های دولت در همین عرصه است.

وی افتتاح پروژه‌های وزارتخانه‌های مختلف را که از دیروز در وزارت بهداشت آغاز شده را نماد و نمایی از عملکرد و دستاوردهای دولت مردمی عنوان و تصریح کرد: طرح‌هایی که دیروز در وزارت بهداشت و ۲۶ طرحی که امروز در وزارت صمت افتتاح شد، فقط بخشی از طرح‌هایی هستند که قرار بود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسند و به عنوان مثال وزارت صمت ۱۲۵ طرح قابل افتتاح تا پایان شش ماهه اول سال دارد که حدود ۱۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آنها در نظر گرفته شده و امروز فقط ۲۶ عدد از این طرح‌ها افتتاح شد.

سرپرست ریاست‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنچه امروز در غزه می‌گذرد قابل تحمل نیست. کمتر دوره‌ای را شاهد هستیم که این میزان فجایع در یک محدوده زمانی اتفاق افتاده باشد.

وی افزود: قدرت‌های دنیا در یک باریکه چند کیلومتری با تمامی تجهیزات جمع شده‌اند، اما به هیچ کدام از اهداف خود دست پیدا نکردند.

مخبر تاکید کرد: صهیونیست‌ها انتقام شکست خود را از زنان و کودکان بی گناه فلسطینی می‌گیرند.

نظر شما