شناسهٔ خبر: 67328686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کسب نخستین سهمیه پارالمپیک تاریخ ورزش خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - "علی اشتری" دونده خراسان جنوبی توانست نخستین بار در تاریخ ورزش این استان سهمیه پارالمپیک را کسب کند و برای مسابقات ورودی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس آماده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مسابقات انتخابی تیم ملی پارا دوومیدانی برای کسب سهمیه و ورودی پارالمپیک فرانسه، ۲۵ خرداد امسال در تهران برگزار شد و علی اشتری دونده خراسان جنوبی موفق به کسب این سهمیه شد.

وی که از سال ۱۳۸۸ در حوزه ورزش فعالیت دارد، سال ۱۳۹۱ به صورت حرفه‌ای‌تر به مسابقات ورود کرد و در همان سال به اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان دعوت شد.

اشتری سال ۱۳۹۲ در چهار اردوی تیم ملی حضور داشت و در سالیان متوالی موفق به کسب هشت مدال طلای، سه نقره و ۲ برنز قهرمانی کشور در ماده پرش طول شد که گل سرسبد این فعالیت‌های ورزشی کسب سهیمه و ورودی پاراالمپیک پاریس است.

این ملی‌پوش پارا دوومیدانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این دوره از مسابقات که با حضور ۴۵۰ تا ۵۰۰ ورزشکار برگزار شد توانستم با ثبت رکورد ورودی پارالمپیک سهمیه مستقیم حضور در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کنم.

وی گفت: سال ۲۰۲۳ در مسابقات بین‌المللی امارات شرکت کردم و چون موفق به کسب مدال برنز شدم، توانستم برای ایران سهمیه بیاورم.

وی اضافه کرد: یکی از ملاک‌های کسب سهمیه، داشتن بهترین رنکینگ یک تا سه قهرمانی جهان از سال ۲۰۲۱ تا امروز بود که از بین نفرات اول، دوم و سوم هم باید بهترین رتبه را کسب کنیم.

این ورزشکار پارا دوومیدانی گفت: به عنوان نماینده استان خراسان جنوبی در مسابقات انتخابی تیم ملی پارا دوومیدانی شرکت کردم و با ثبت رکورد ورودی عالی و خوب جزو فهرست اصلی و ۱۵ نفره اعزامی به مسابقات پاریس قرار گرفتم.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ با ثبت رکورد ورودی بازی‌های آسیایی هانگژو چین به عضویت ثابت تیم ملی درآمدم و در هشت اردوی تیم ملی شرکت کردم اما به دلیل آسیب دیدگی و یکسری تغییرات کلاس بندی و رکوردها از اعزام به مسابقات عقب افتادم.

کسب نخستین سهمیه پارالمپیک تاریخ ورزش خراسان جنوبی

اشتری گفت: امیدم را از دست ندادم و بعد از برگزاری مسابقات آسیایی هانگژو تمرینات را با انگیزه بیشتر در شهر شیراز به دور از خانواده و زیر نظر مربی تیم ملی ادامه دادم تا اینکه با تلاش توانستم به این موفقیت که روزی رویای من بود، برسم.

وی عنوان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دستگاه‌های شانزده گانه استان‌ها موظف و مکلف به حمایت مالی، اعتباری و زیرساختی از ورزشکاران ملی پوش هستند اما از این تعداد دستگاه شاید تعداد محدودی از برنامه‌های ما مطلع بودند.

ملی‌پوش پارا دوومیدانی ضمن قدردانی از اداره کل ورزش و جوانان استان برای حمایت‌های یک سال گذشته افزود: در این سال‌ها بدون مزد و منت تلاش کردم و معیارم کسب افتخار برای شهر، استان و کشورم بود.

وی اظهار کرد: اکنون شخص علی اشتری مهم نیست اما اینکه نماینده یکی از استان‌ها یا کشور در مسابقات مهم فرانسه حضور پیدا می‌کند مهم است و بدون شک نیاز به یکسری حمایت‌ها دارم.

اشتری گفت: ۷۰ روز دیگر تا مسابقات پارالمپیک پاریس فرصت داریم و نیاز است مسئولان استانی اعم از دستگاه‌های شانزده گانه کنارمان باشند تا با انگیزه و اقتدار بیشتر در این مسابقات مهم شرکت کنم.

وی بیان کرد: برای حضور در این مسابقات قرار نیست به عنوان گردشگر شرکت کنیم بلکه قرار است از چنگ رقیب‌های خود مدال کسب کنیم، گرفتن سهیمه و ورودی برای مسابقات پارالمپیک خیلی مهم است اما مهمتر کسب مدال و افتخارآفرینی برای ایران است.

این ورزشکار خراسان جنوبی افزود: امیداورم مسئولان، حمایت‌های مادی یا معنوی خود را از ما دریغ نکنند چون برای تخصصی ورزش کردن در این حیطه با هزینه کفش ۲۵ میلیون تومانی یا مکمل‌های ۱۵ میلیون تومانی در هر ماه، در کنار حمایت‌های فدارسیون نیاز به حمایت‌های استانی هم داریم.

وی با بیان اینکه از هفته آینده به اردوهای تمرینی مسابقات پارالمپیک فرانسه اعزام می‌شویم گفت: همچنین سال آینده مسابقات جهانی انگلستان و سال ۲۰۲۶ مسابقات قهرمانی آسیایی ژاپن را در پیش داریم که امیدوارم بتوانم برای ایران و استان افتخار کسب کنم.

مراسم استقبال از علی اشتری صبح امروز - یکشنبه - با حضور جمیع از مسئولان خراسان جنوبی و جامعه ورزش استان در محل ورزشگاه آزادی بیرجند برگزار شد.

نظر شما