شناسهٔ خبر: 67328649 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

احداث ۲۲۵ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی در استان کرمانشاه

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: در دولت آیت‌الله رئیسی ۲۲۵ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی با ۶۰۰ کلاس درس و زیربنای ۶۰ هزار مترمربع در استان احداث شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مرزبان نظری صبح امروز _یکشنبه سوم تیر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی در استان کرمانشاه، اظهار کرد: مهر امسال ۱۰۷ مدرسه کانکسی با بیش از ۱۰ دانش‌آموز در استان در قالب این طرح جمع‌آوری شده است و مدارس نوساز جایگزین آن‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید پناهی در راستای حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان در دولت آیت‌الله رئیسی، افزود: در دولت آیت‌الله رئیسی ۲۲۵ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی با ۶۰۰ کلاس درس و زیربنای ۶۰ هزار مترمربع در استان احداث شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی کار تعمیر و اصلاح سیستم گرمایشی هزار کلاس درس در استان انجام شد، خاطرنشان کرد: کار بهسازی و شاداب‌سازی ۱۵۰۰ کلاس درس در قالب طرح شهید عجمیان از محل اعتبارات دولتی و خیری به میزان ۱۹ میلیارد ریال در مدارس استان کرمانشاه انجام شده است.

نظری ادامه داد: تابستان امسال ۴۰۰ کلاس درس استان در قالب طرح شهید عجمیان زیباسازی و شاداب‌سازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته کار احداث و تعمیر ۴۷۰ چشمه سرویس بهداشتی در مدارس استان با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال انجام شده است، ادامه داد: طی سه سال گذشته ۴۵۰ هزار مترمربع از محوطه مدارس استان آسفالت شده و ۴۰۰ هزار مترمربع از پشت بام مدارس ایزوگام شده که در راستای انجام این اقدامات ۹۳۰ میلیارد ریال در استان هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه در سه سال گذشته تعمیرات اساسی ۱۰۷ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۱۹۳ میلیارد ریال در استان انجام شده است، گفت: بیش از ۱,۵۴۰ میلیارد ریال تجهیزات کلاسی، اداری، آموزشی، کمک آموزشی، هوشمندسازی و هنرستانی خریداری و در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گرفته است.

نظری با قدردانی از خیران مدرسه‌ساز استان کرمانشاه به واسطه حضور فعال در امر مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم گفت: طی سه سال گذشته تفاهم‌نامه ساخت ۱۸۹ پروژه در استان با همراهی خیران مدرسه‌ساز و با تعهد مبلغ ۱,۷۳۰ میلیارد ریال منعقد شده است که اقدامی در خور در راستای مدرسه‌سازی در استان به شمار می‌رود.

نظر شما