شناسهٔ خبر: 67328315 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساخت ۶۰۰ کلاس درس در دولت شهید جمهور

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت : در دولت شهید رئیسی ۶۰۰ کلاس درس در استان ساخته شد.

صاحب‌خبر -

مرزبان نظری مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی در استان کرمانشاه، گفت : در دولت آیت‌الله رئیسی ۲۲۵ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی با ۶۰۰ کلاس درس و زیربنای ۶۰ هزار مترمربع در استان احداث شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید پناهی در راستای حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان در دولت آیت‌الله رئیسی، افزود: مهر ماه امسال ۱۰۷ مدرسه کانکسی با بیش از ۱۰ دانش‌آموز در استان در قالب این طرح جمع‌آوری شده و مدارس نوساز جایگزین آنها خواهد شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی کار تعمیر و اصلاح سیستم گرمایشی هزار کلاس درس در استان انجام شد، گفت: کار بهسازی و شاداب سازی ۱۵۰۰ کلاس درس در قالب طرح شهید عجمیان از محل اعتبارات دولتی و خیری به میزان ۱۹ میلیارد ریال در مدارس استان کرمانشاه انجام گرفته است. تابستان امسال هم ۴۰۰ کلاس درس استان در قالب طرح شهید عجمیان زیباسازی و شاداب سازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته کار احداث و تعمیر ۴۷۰ چشمه سرویس بهداشتی در مدارس استان با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال انجام شده، ادامه داد: در سه سال گذشته ۴۵۰ هزار مترمربع از محوطه مدارس استان آسفالت شده و ۴۰۰ هزار مترمربع از پشت بام مدارس هم ایزوبام شده است که در جهت انجام این اقدامات ۹۳۰ میلیارد ریال در استان هزینه شده است.

 نظری با بیان اینکه در سه سال گذشته تعمیرات اساسی ۱۰۷ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۱۹۳ میلیارد ریال در استان انجام شده، گفت: بیش از ۱۵۴۰ میلیارد ریال تجهیزات کلاسی، اداری، آموزشی، کمک آموزشی، هوشمندسازی و هنرستانی خریداری و در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گرفته است.

وی با قدردانی از خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه به واسطه حضور فعال در امر مدرسه سازی در دولت سیزدهم، گفت: در سه سال گذشته تفاهمنامه ساخت ۱۸۹ پروژه در استان با همراهی خیرین مدرسه ساز با تعهد مبلغ ۱۷۳۰ میلیارد ریال منعقد شده که اقدام در خوری در راستای مدرسه سازی در استان به شمار می‌رود .

نظر شما