شناسهٔ خبر: 67328645 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

دهکده‌ای در رومانی؛ مقر بزرگترین پایگاه هوایی ناتو در اروپا

پایگاه هوایی میخائیل کوگالنیچانو در یک روستای رومانی به بزرگترین پایگاه هوایی ناتو در اروپا تبدیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، بی بی سی انگلیسی گزارش داد که یک روستای رومانیایی در ۲۱۸ کیلومتری بخارست به بزرگترین پایگاه هوایی ناتو در اروپا تبدیل خواهد شد.

 

پایگاه هوایی میخائیل کوگالنیچانو بزرگترین تأسیسات این ائتلاف در اتحادیه اروپا خواهد بود که از نظر اندازه از پایگاه رامشتاین آلمان پیشی می‌گیرد.

 

به زودی یک اسکادران از F-۱۶ رومانیایی که این کشور از نروژ خریداری کرده است و همچنین پهپاد‌های MQ-۹ Reaper در پایگاه هوایی میخائیل کوگالنیچانو حضور می‌یابند. علاوه بر این، یک مجتمع مسکونی-نظامی در اینجا ساخته خواهد شد که پرسنل نظامی از ۳۲ کشور ناتو در آن زندگی خواهند کرد.

 

چارلی تگ، خلبان نیروی هوایی انگلیس خاطرنشان کرد که هدف از ایجاد چنین پایگاهی مقابله با حمله احتمالی روسیه به اروپاست.


ساخت بزرگترین پایگاه نظامی ناتو در اروپا در مارس ۲۰۲۴ آغاز شد. این پایگاه در رومانی و در قلمرو یک فرودگاه نظامی که از زمان شوروی فعالیت می‌کرد، مستقر خواهد شد. در پایان قرن بیستم، قبل از پیوستن رومانی به ناتو، این تاسیسات تحت کنترل نیرو‌های مسلح ایالات متحده قرار گرفت. در حال حاضر ۳۰۰۰ سرباز آمریکایی در این پایگاه نظامی مستقر هستند، اما پس از توسعه پایگاه، این نظامیان ممکن است سه برابر شود.

 

در سال‌های اخیر، روسیه از افزایش فعالیت‌های ناتو در نزدیکی مرز‌های غربی و افزایش نیرو‌های ائتلاف ناتو در اروپا خبر داده است که باعث نگرانی مسکو شده است. کرملین تاکید کرد که فدراسیون روسیه کسی را تهدید نمی‌کند، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک است نادیده نخواهد گرفت./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما