شناسهٔ خبر: 67327439 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

روستایی در رومانی، بزرگ‌ترین پایگاه هوایی ناتو در اروپا می‌شود

امیرمحمد سهرابی

پایگاه هوایی «میخائیل کوگالنیچانو» در حوالی روستایی همنام در رومانی قرار است به «بزرگ‌ترین» پایگاه هوایی ناتو در اروپا بدل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پیشتر هشدار داده بود که ناتو قصد دارد در جناح شرقی پیشروی کند و در پاسخ به این اقدام غرب، به غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی اوکراین ادامه خواهد داد.

از این رو در رابطه با پیشروی‌های ناتو، بی‌بی‌سی گزارش کرد روستایی در رومانی که پایگاه هوایی به نام «میخائیل کوگالنیچانو» در آن مستقر است، قرار است به «بزرگ‌ترین پایگاه هوایی ناتو در اروپا» تبدیل شود. ظاهرا این پایگاه هوایی بزرگ‌ترین تاسیسات ناتو در اتحادیه اروپا خواهد بود که از نظر اندازه احتمالا از پایگاه رامشتاین آلمان پیشی خواهد گرفت.

بی‌بی‌سی در ادامه گزارش خود تاکید می‌کند، یک اسکادران از جنگنده‌های اف-۱۶ که اخیرا از نروژ خریداری شده و هم‌چنین پهپادهای ریپر MQ-۹ در پایگاه هوایی «میخائیل کوگالنیچانو» حضور خواهند یافت. هم‌چنین یک مجتمع مسکونی-نظامی در آنجا ساخته خواهد شد که پرسنل نظامی از ۳۲ کشور عضو ناتو در آن مستقر خواهند شد.

«چارلی تگ» خلبان نیروی هوایی انگلیس ادعا می‌کند که هدف از ایجاد چنین پایگاهی «مقابله با حمله احتمالی روسیه به اروپا» خواهد بود.

وی افزود: «پیش از این ما به‌عنوان یک عامل بازدارنده در برابر هرگونه حمله روسیه در اینجا حضور داشتیم. اکنون این بیشتر به‌عنوان اطمینان‌بخشی به دیگر کشورهای ناتو مانند رومانی است که ما اینجا هستیم و مایل به دفاع می‌باشیم.»

انتهای پیام

نظر شما