شناسهٔ خبر: 67328624 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی دانشجویان مبتکر اردبیل رونمایی شد

اردبیل - ایرنا - تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی ساخته شده توسط اساتید و دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی روز یکشنبه رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از این تجهیزات گفت: دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با بهره‌برداری از تجربه و دانش فنی اساتید تعداد زیادی دستگاه‌های مورد نیاز جهت راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مدل‌سازی، ریخته‌گری، عملیات حرارتی، سرامیک و مواد دیرگداز در رشته مهندسی مواد طراحی کرده و ساخته‌اند که تعدادی از آنها هم در مرحله راه‌اندازی است.

دکتر هادی غایبی افزود: فرایند ساخت تعدادی از دستگاه‌های مورد نظر شامل دستگاه عملیات حرارتی القایی، کوره ذوب بوته‌ای، دستگاه اندازه‌گیری چگالی ارشمیدس و چندین دستگاه دیگر نیز که تکمیل شده بود ، امروز راه‌اندازی شد.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه کاربرد این دستگاه‌ها محدود به آموزش و تحقیقات نیست و در مقیاس صنعتی نیز قابلیت بهره‌برداری دارد، ادامه داد: نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی این محصولات دارای قیمت چندین برابر هزینه صرف شده جهت ساخت این دستگاه‌ها می‌باشند، این در حالی است که دستگاه‌های ساخته شده در دانشگاه محقق اردبیلی از نظر کیفیت توان رقابت با نمونه‌های تجاری را دارند.

وی افزود: با ساخت این دستگاه‌ها ضمن صرفه‌جویی مالی قابل توجه و کاهش قیمت تمام شده، فرایند تکمیل و تجهیز آزمایشگاه‌های آموزشی و تحقیقاتی گروه مهندسی مواد با تکیه بر تخصص و تجربه اساتید دانشکده فنی و مهندسی، با سرعت در حال انجام است که خود مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: به واسطه ساخت چنین دستگاه‌هایی به صورت بومی در دانشگاه محقق اردبیلی امیدواریم که متخصصان بیشتری برای صنعت کشور تربیت و آموزش داده شوند.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

نظر شما