شناسهٔ خبر: 67328573 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

از سوی رئیس مرکز جذب ابلاغ شد؛

نامه وزارت علوم درباره امکان تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیئت علمی

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم درباره امکان تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیئت علمی، نامه‌ای به روسای هیئت‌های اجرایی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارسال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم؛ محمد خلج امیر حسینی رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم در نامه‌ای به روسای هیئت‌های اجرایی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اعلام کرد: براساس اصلاحیه تبصره ۵ مصوبه جلسه ۱۹۶ هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تبدیل وضعیت در هر مرحله مستقل از مرحله دیگر است و امتیازات علمی پژوهشی هر مرحله مربوط به فعالیت عضو هیئت علمی در مقطع زمانی همان مرحله است.

متن کامل این نامه به شرح زیر است :

احتراماً پیرو نامه شماره ۳۵۵۴۳۶ مورخ ۱۴۰۲٫۱۲٫۲۰ در خصوص امکان تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیئت علمی از دو طریق ارتقا یا کسب درصد معینی از جداول امتیازات لازم برای ارتقا به مرتبه دانشیاری (جداول مصوب جلسه ۱۹۶ هیئت عالی جذب)، به پیوست مصوبه جلسه ۳۳۷ مورخ ۱۴۰۳٫۰۳٫۰۸ هیئت عالی جذب در مورد اصلاحیه تبصره ۵ مصوبه جلسه ۱۹۶ آن هیأت تقدیم حضورتان می‌شود.

بر اساس این مصوبه تبدیل وضعیت در هر مرحله مستقل از مرحله دیگر است و امتیازات علمی پژوهشی هر مرحله مربوط به فعالیت عضو هیئت علمی در مقطع زمانی همان مرحله است. لذا افرادی که قصد تبدیل وضعیت از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی از طریق جداول امتیازات دارند، فعالیت‌های علمی پژوهشی ارائه شده برای این مرحله از تبدیل وضعیت، می‌بایستی پس از تاریخ تأیید تبدیل وضعیت آنان از پیمانی به رسمی آزمایشی در هیئت اجرایی (دانشگاه چه از طریق ارتقاء و چه از طریق جداول امتیازات) باشد.

بررسی درخواست تبدیل وضعیت از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی برای افرادی که تأیید تبدیل وضعیت آنان از پیمانی به رسمی آزمایشی در هیئت اجرایی دانشگاه پس از تاریخ ۱۴۰۱٫۰۷٫۰۱ باشد، مطابق این مصوبه و توضیحات فوق‌الذکر صورت خواهد پذیرفت. ضمناً هیئت امناهای دانشگاه‌ها در صورت صلاحدید می‌توانند بر اساس این مصوبه اقدام به تغییر مقادیر جدول امتیازات برای تبدیل وضعیت از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی کنند.

نظر شما