شناسهٔ خبر: 67324526 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

از سوی رییس مرکز جذب ابلاغ شد؛

نامه وزارت علوم درباره امکان تبدیل وضعیت استخدامی اعضاء هیأت علمی

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم درباره امکان تبدیل وضعیت استخدامی اعضاء هیأت علمی، نامه‌ای به روسای هیات‌های اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارسال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد خلج امیر حسینی رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در نامه‌ای به روسای هیات‌های اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اعلام کرد: براساس اصلاحیه تبصره ۵ مصوبه جلسه ۱۹۶ هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تبدیل وضعیت در هر مرحله مستقل از مرحله دیگر است و امتیازات علمی پژوهشی هر مرحله مربوط به فعالیت عضو هیات علمی در مقطع زمانی همان مرحله است.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

احتراماً پیرو نامه شماره ۳۵۵۴۳۶ مورخ ۱۴۰۲٫۱۲٫۲۰ در خصوص امکان تبدیل وضعیت استخدامی اعضاء هیأت علمی از دو طریق ارتقاء یا کسب درصد معینی از جداول امتیازات لازم برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری (جداول مصوب جلسه ۱۹۶ هیأت عالی جذب)، به پیوست مصوبه جلسه ۳۳۷ مورخ ۱۴۰۳٫۰۳٫۰۸ هیأت عالی جذب در مورد اصلاحیه تبصره ۵ مصوبه جلسه ۱۹۶ آن هیأت تقدیم حضورتان می‌گردد.

بر اساس این مصوبه تبدیل وضعیت در هر مرحله مستقل از مرحله دیگر است و امتیازات علمی پژوهشی هر مرحله مربوط به فعالیت عضو هیات علمی در مقطع زمانی همان مرحله است؛ لذا افرادی که قصد تبدیل وضعیت از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی از طریق جداول امتیازات دارند، فعالیت‌های علمی پژوهشی ارائه شده برای این مرحله از تبدیل وضعیت، می‌بایستی پس از تاریخ تأیید تبدیل وضعیت آنان از پیمانی به رسمی آزمایشی در هیات اجرایی (دانشگاه چه از طریق ارتقاء و چه از طریق جداول امتیازات) باشد.

بررسی درخواست تبدیل وضعیت از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی برای افرادی که تأیید تبدیل وضعیت آنان از پیمانی به رسمی آزمایشی در هیات اجرایی دانشگاه پس از تاریخ ۱۴۰۱٫۰۷٫۰۱ باشد، مطابق این مصوبه و توضیحات فوق الذکر صورت خواهد پذیرفت. ضمناً هیأت امنا‌های دانشگاه‌ها در صورت صلاحدید می‌توانند بر اساس این مصوبه اقدام به تغییر مقادیر جدول امتیازات برای تبدیل وضعیت از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی نمایند.

نظر شما