شناسهٔ خبر: 67328519 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

طرح ایمن‌سازی بزرگراه‌ها و معابر کرمانشاه با هدف کاهش نقاط حادثه‌خیز در حال اجرا است

شهردار کرمانشاه با اعلام اینکه میانگین هزینه‌های ناشی از تصادفات منجر به فوت، نزدیک به پنج برابر میانگین هزینه‌های تصادفات منجر به جرح و تقریبا ۹ برابر میانگین هزینه‌های تصادفات خسارتی است، گفت: به منظور کاهش این آمار طرح ایمن‌سازی بزرگراه‌ها و معابر با هدف کاهش نقاط حادثه‌خیز در شهر کرمانشاه آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

جام جم آنلاین؛ نادر نوروزی روز یکشنبه در این ارتباط توضیح داد که آمار و اطلاعات جمع آوری شده موید وقوع ۲۰ درصد از تصادفات در نقاط تصادف خیز است که این وضعیت اهمیت فوق العاده اصلاح و سرمایه گذاری برای ایمن سازی نقاط تصادف خیز و بحرانی جاده های شهری را نشان می دهد.

وی ادامه داد: پس از بررسی وضعیت هر یک از بزرگراه‌ها و تعداد تصادفات و همچنین اخذ نظرات و پیشنهادات پلیس راهور و مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری کرمانشاه، بزرگراه امام خمینی (ره) به‌ عنوان یکی از معابر بزرگراهی پرتردد و پر تصادف شهر کرمانشاه، اولین بزرگراهی ‌است که برای اجرای رفع نقاط حادثه خیز انتخاب شد.

نوروزی با بیان اینکه ارتقای سطح ایمنی بزرگراه‌ها و پیش‌بینی تدابیر و تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات ضروری است، افزود: کارشناسان معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک نسبت به احصای کاستی‌ها و کمبودها و نیز مسائل و مشکلات بزرگراه امام خمینی (ره) اقدام کرده و پس از بررسی دقیق آنها تجهیزات مورد نیاز و پیمانکاران مورد نظر برای انجام کار مشخص شد.

شهردار کرمانشاه در ادامه گفت: پس از هماهنگی با پلیس راهور، ۲۹۰ نیروی اجرایی به صورت شبانه‌روزی از مبدا بزرگراه امام خمینی (ره) به محل‌هایی که دارای معضلات ایمنی و ترافیکی بودند، اعزام شده‌اند.

طرح ایمن‌سازی بزرگراه‌ها و معابر کرمانشاه با هدف کاهش نقاط حادثه‌خیز در حال اجرا است

نوروزی گفت: نصب سرعت گیر، استاپر، گل میخ، سیلندر، نرده گذاری خط‌ کشی محوری (طولی)، مرمت و نوسازی سرعت گیر، نصب تابلوهای هدایت مسیر، نصب تابلوهای خطر نما برای آشکارسازی، نصب انواع تجهیزات ایمنی همچون کاشن تانک از جمله اقداماتی بود که در خط رفت و برگشت بزرگراه امام خمینی (ره) در ۱۰ نقطه کمربندی غربی جانبازان از ترمینال راه کربلا تا تقاطع امام حسین (ع)، از میدان امام حسین (ع) تا پل سردار سلیمانی هم چنین میدان شهدا به سمت بیمارستان بیستون، بلوار شهید بهشتی، بلوار طاق بستان در مدت یک ماه انجام شد.

وی با بیان اینکه بدون شک راه و وضعیت هندسی و فنی آن به عنوان یکی از ارکان ترافیک نقش مهمی در وقوع تصادفات دارد، ادامه داد: اصلاح یا حذف نقاط تصادف خیز تاثیر بسزایی در ارتقای ایمنی و کاهش حوادث ترافیکی و کاهش خسارات و ضایعات دارد.

شهردار کرمانشاه اضافه کرد: خرید، نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری دوربین ثبت تخلفات به روش BOT با هزینه ای بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال در نقاط مختلف شهر کرمانشاه انجام شده است؛ در سال جاری با وجود همه محدودیت‌ها، حدود ۲۹ نقطه حادثه‌خیز در شهر کرمانشاه رفع شد و تا پایان سال هم با همین جدیت نسبت به رفع نقاط پرحادثه باقی مانده اقدام می‌شود.

حدود ۶۹۰ هزار دستگاه خودرو در استان کرمانشاه موجود است که ۶۵ درصد از آنها در کلانشهر کرمانشاه در حال تردد است و براساس اعلام پلیس راهور به ازای هر سه نفر در این استان یک دستگاه خودرو وجود دارد.

کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده و دارای هشت منطقه شهری است.

نظر شما