شناسهٔ خبر: 67322521 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار کرمانشاه خبر داد

ایمن‌سازی ۲۹ نقطه حادثه‌خیز در شهر کرمانشاه

شهردار کرمانشاه از اجرای طرح ویژه ایمن‌سازی بزرگراه‌ها و معابر کرمانشاه با هدف کاهش نقاط حادثه‌خیز خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۲۹ نقطه حادثه‌خیز در شهر کرمانشاه رفع شده است و تا پایان سال نیز با همین جدیت نسبت به رفع نقاط پرحادثه باقی‌مانده اقدام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، نادر نوروزی صبح امروز _ یکشنبه سوم تیر _ در جمع خبرنگاران از اجرای طرح ویژه ایمن‌سازی بزرگراه‌ها و معابر کرمانشاه با هدف کاهش نقاط حادثه‌خیز خبر داد و اظهار کرد: پس از بررسی وضعیت هریک از بزرگراه‌ها و تعداد تصادفات، همچنین اخذ نظرات و پیشنهادات پلیس راهور و مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری کرمانشاه، بزرگراه امام خمینی (ره) به عنوان یکی از معابر بزرگراهی پرتردد و پر تصادف شهر کرمانشاه، اولین بزرگراهی است که برای اجرای رفع نقاط حادثه‌خیز انتخاب شد.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح ایمنی بزرگراه‌ها و پیش‌بینی تدابیر و تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات، افزود: کارشناسان معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک نسبت به شناسایی کمبودها و مسائل و مشکلات بزرگراه امام خمینی (ره) اقدام و پس از بررسی دقیق تجهیزات مورد نیاز و پیمانکاران مورد نظر را مشخص کرده است.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه پس از هماهنگی با پلیس راهور، ۲۹۰ نیروی اجرایی به صورت شبانه‌روزی از مبدا بزرگراه امام خمینی (ره) به محل‌هایی که دارای معضلات ایمنی و ترافیکی هستند اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: نصب سرعت‌گیر، استاپر، گل‌میخ، سیلندر، نرده‌گذاری خط‌کشی محوری (طولی)، مرمت و نوسازی سرعت‌گیر، نصب تابلوهای هدایت مسیر، نصب تابلوهای خطرنما برای آشکارسازی، نصب انواع تجهیزات ایمنی همچون کاشن تانک از جمله اقداماتی بود که در محدوده لاین رفت و برگشت بزرگراه امام خمینی (ره) در ۱۰ نقطه، کمربندی غربی جانبازان از ترمینال راه کربلا تا تقاطع امام حسین (ع)، میدان امام حسین (ع) تا پل سردار سلیمانی، میدان شهدا به سمت بیمارستان بیستون‌، بلوار شهید بهشتی و بلوار طاق‌بستان در مدت یک ماه انجام شد.

نوروزی گفت: بدون شک وضعیت راه‌ها به عنوان یکی از ارکان ترافیک نقش مهمی در وقوع تصادفات دارد و اصلاح یا حذف نقاط تصادف‌خیز تأثیر بسزایی در ارتقای ایمنی، کاهش حوادث ترافیکی، کاهش خسارات و ضایعات خواهد داشت.

وی عنوان کرد: خرید، نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری دوربین ثبت تخلفات به روش BOT با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در نقاط مختلف انجام شده است.

شهردار کرمانشاه تاکید کرد: البته در سال‌جاری و با وجود همه محدودیت‌ها، حدود ۲۹ نقطه حادثه‌خیز در شهر کرمانشاه رفع خطر شد و تا پایان سال نیز با همین جدیت نسبت به رفع نقاط پرحادثه باقی‌مانده اقدام می‌شود.

نظر شما