شناسهٔ خبر: 67328464 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

غریب‌آبادی: آمریکا در پیشانی نقض حقوق بشر قرار دارد

دبیر ستاد حقوق بشر شعار امسال هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی را «غزه؛ مظهر کارنامه سیاه حقوق بشر آمریکایی» اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نشست خبری بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی امروز یکشنبه، ۳ تیر، با حضور کاظم غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر و رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، برگزار شد‌.

غریب‌آبادی در این نشست گفت: آمریکا در پیشانی نقض حقوق بشر هم مردم خودش و هم مردم سایر کشورها قرار دارد. حجم جنایت‌هایی که آمریکا علیه ملت‌های سایر کشور‌ها انجام داده، بی‌سابقه است.

وی بیان کرد: حجم این نقض حقوق بشر گسترده بوده و میلیون‌ها انسان به دلیل اقدامات و جنگ‌های آمریکا در کشورهای دیگر جان خود را از دست داده‌اند.

کاظم غریب‌آبادی اضافه کرد: حقوق زنان و حقوق رنگین‌پوستان به شدت در آمریکا در حال نقض است؛ در حالی که آمریکا ادعا می‌کند که مظهر دموکراسی و مردم‌سالاری است، اما اقدامات ضد مردم‌سالاری در این کشور بسیار برجسته است.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا علیه جنگ غزه، گفت: همه ما نمونه اخیر در مورد رفتار‌های ضدانسانی و وحشیانه آمریکا علیه دانشجویان و استادان دانشگاه‌های مختلف این کشور، که فقط می‌خواستند از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنند و در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و رفح صدای خودشان را بالا ببرند، دیدیم. ما شاهد اقدام‌های برخوردآمیز خشن و افراطی پلیس آمریکا بودیم؛ این‌ها نمونه‌های کوچکی از رفتار‌های ضد حقوق بشری آمریکا است.

وی رفتار‌های ضد حقوق بشری آمریکا در قبال مردم ایران نیز باید بازخوانی شود. ما نباید این جنایت‌ها را فراموش کنیم؛ این جنایت‌ها همچنان ادامه دارد. همه باید آگاه باشنند که آمریکا با مردم ما صادق نیست و این کشور همچنان به اقدامات ضد حقوق بشری خود علیه مردم ایران ادامه می‌دهد.

غریب‌آبادی ضمن برشمردن برخی از این اقدام‌ها، گفت: حمایت از گروهک‌های تروریستی و تداوم تحریم‌های ظالمانه یک‌جانبه علیه مردم ایران همچنان به سرکردگی آمریکا ادامه دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: شعار امسال هفته حقوق بشر آمریکایی، «غزه مظهر کارنامه سیاه حقوق بشری آمریکا» است.

وی تاکید کرد: همچنان موضوع غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی باید در صدر برنامه‌های هفته حقوق بشر آمریکایی قرار داشته باشد.

غریب‌آبادی خاطرنشان کرد: رژیم آمریکا به‌طور مستقیم در این جنایت‌ها دخیل است، زیرا آمریکا از رژیم صهیونیستی به‌طور کامل و در ابعاد مختلف در ارتکاب این جنایت‌ها حمایت کرده است. آمریکا در ابعاد مالی، پشتیبانی، سیاسی، امنیتی، نظامی، دیپلماتیک و بین‌المللی کاملا در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها در جنایت‌هایی که علیه مردم فلسطین، به‌ویژه امروزه علیه مردم نوار غزه و رفح انجام می‌شود، سهیم هستند.

کاظم غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر و رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، در پاسخ به پرسش خبرگزاری میزان درباره دلیل عدم اتکا به معیارهای حقوق بشری غرب با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته با مقام‌های قوه قضاییه، گفت: مبانی حقوق بشری غربی به هیچ وجه برای ما پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه غربی‌ها تلاش دارند سبک زندگی خود را بر سایر کشورها تحمیل کنند، یادآور شد: اولویت‌ها، هنجارها و استانداردهایی را که در زمینه حقوق بشری معرفی می‌کنند مورد قبول کشورهای جهان نیست.

غریب‌آبادی گفت: ما نمی‌توانیم این مبانی را به عنوان مبانی مشترک و استانداردهای واحد در زمینه حقوق بشر بپذیریم.

کاظم غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر و رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی گفت که برنامه‌های هفته حقوق بشر آمریکایی با برگزاری مراسم گرامی‌داشت شهدای هفتم تیر و پاسداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ شهید حادثه هفتم تیرآغاز می‌شود. این روز مصادف با چهلمین روز از شهادت شهدای خدمت که در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: ویژه برنامه‌های هفتم تیر نیز در محل سابق حزب جمهوری اسلامی و محل یادمان شهدا در سرچشمه تهران صبح روز چهارشنبه، ۶ تیر از ساعت ۰۹:۳۰ برگزار خواهد شد.

برنامه بعدی برگزاری مراسم شکرانه سلامتی مقام معظم رهبری و به مناسبت حادثه تروری که علیه رهبری رخ داد، خواهد بود. این مراسم در مساجد شاخص کشور برگزار می‌شود؛ همچنین به طور ویژه یک برنامه محوری در مسجد جامع ابوذر تهران که محل ترور مقام معظم رهبری است، در زمان اذان مغرب و عشاء روز ۶ تیر برگزار خواهد شد.

مراسم عطرافشانی و گلریزان مزار شهدای هفتم تیر در تهران در روز پنجشنبه ۷ تیر از ساعت ۱۷:۳۰ برگزار خواهد شد. پس از آن نیز مراسم چهلمین روز شهادت شهیدجمهور و همراهان ایشان در محل مصلی امام خمینی (ره) با حضور اقشار مختلف مردم در روز پنجشنبه ۷ تیر برگزار خواهد شد.

مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله صدوقی، چهارمین شهید محراب روز ۷ تیر در شهر دارالعباده یزد برگزار خواهد شد.

دعای ندبه در روز جمعه ۸ تیر در محل سالن دعای ندبه بهشت زهرا (س) از ساعت ۰۷:۳۰ برگزار خواهد شد.

میز گرد تخصصی آمریکا با محوریت بررسی ابعاد تروریسم، تحریم و جنایت در غزه در تهران، محل ستاد حقوق بشر روز شنبه ۹ تیر از ساعات ۱۰:۰۰ با حضور شخصیت‌های برجسته مطرح در این حوزه برگزار خواهد شد. در این نشست نقض حقوق بشر از سوی آمریکا در حوزه‌های مختلف به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما