شناسهٔ خبر: 67324832 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر ستاد حقوق بشر خبر داد:

«غزه مظهر کارنامه سیاه حقوق بشری آمریکا» شعار امسال هفته افشای حقوق بشر آمریکایی

تهران - ایرنا - دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: «غزه مظهر کارنامه سیاه حقوق بشری آمریکا» به عنوان شعار هفته بازخوانی افشای حقوق بشر آمریکایی انتخاب شده است زیرا معتقدیم رژیم آمریکا به طور کامل در این جنگ دخیل بوده و در همه ابعاد از رژیم صهیونیستی حمایت می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، کاظم غریب آبادی روز یکشنبه در نشست خبری بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: از روز چهارشنبه ۶ تیر برنامه‌های بازخوانی حقوق بشر را بازخوانی می‌کنیم و امسال آمادگی‌های خودجوش داوطلبانه ایجاد شده تا بازخوانی دقیق از جنایات رژیم آمریکا و آگاهی بخشی داخلی و بین المللی علیه اقدامات این رژیم صورت گیرد.

معاون بین الملل قوه قضاییه با بیان اینکه آمریکا در نقض حقوق بشر سایر کشورها و همچنین ملت خودش اقدامات بسیاری انجام داده و حجم جنایات این کشور بی‌سابقه است، ادامه داد: حقوق زنان و رنگین پوستان در آمریکا به شدت مورد نقض قرار گرفته و اقدامات ضد مردم سالاری در آمریکا برجسته است.

غریب آبادی یادآورشد: رفتارهای وحشیانه پلیس آمریکا علیه دانشجویان و استادان دانشگاهی که می خواستند از غزه دفاع کنند، نشان از رفتارهای خشونت آمیز و جنایات آمریکاست. همچنین رژیم آمریکا اقدامات بسیاری علیه مردم ایران هم انجام داده و همچنان این رفتارهای ضد حقوق بشری ادامه دارد و همه باید بدانند که اقدامات ضد حقوق بشری ایران مانند اعمال تحریم‌ها به سردمداری آمریکا انجام می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های این هفته با آیین گرامیداشت شهدای هفتم تیر و همزمان با چهلم شهدای خدمت، از روز ۶ تیر آغاز می‌شود.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه مبانی حقوق بشری غربی به هیچ وجه برای ما پذیرفته نیست، گفت: غربی‌ها تلاش دارند سبک زندگی خود را بر سایر کشورها تحمیل کنند، بنابراین اولویت‌ها، هنجارها و استانداردهایی را که در زمینه حقوق بشری معرفی می‌کنند، مورد قبول سایر کشورهای جهان نیست.

غریب‌آبادی افزود: ما نمی‌توانیم این مبانی را به عنوان مبانی مشترک و استانداردهای واحد در زمینه حقوق بشر بپذیریم.

وی ادامه داد: در هفته قوه قضاییه موضوع غزه و جنایات رژیم صهیونیستی مورد توجه قرار گرفته است تا همه افراد با این جنایات آشنا شوند و اقدامات جنایت‌کارانه این رژیم که خود مدعی حقوق بشر است، بیشتر رسوا شود.

دبیر ستاد حقوق بشر در پاسخ به پرسشی مبنی بر دیدار روز گذشته مسئولان قضایی با رهبر انقلاب و نکات مورد توجه در این دیدار، توضیح داد: مواضع ما در حوزه حقوق بشر بسیار کلیدی است. تاکیدات رهبر انقلاب چراغ راهنمای ما در مقوله حقوق بشر است.

غریب آبادی ادامه داد: در حوزه حقوق بشر، مقام معظم رهبری نقدهای جدی بر حقوق بشر غربی وارد کردند و ایشان تاکید داشتند مبانی حقوق بشر غربی نباید مورد استناد قرار گیرد زیرا انتقادات جدی به آن داریم. 

وی همچنین درباره اینکه دولت کانادا سپاه پاسداران را تروریست خوانده است، اظهار کرد: سپاه بخشی از نیروهای مسلح رسمی جمهوری اسلامی است. این نیروها در بخشی از حاکمیت کشور هستند و تروریست خواندن آنها برخلاف اصول حقوق بین الملل محسوب می‌شود.

دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر اینکه سپاه یک نیروی نظامی است، گفت: سپاه حافظ امنیت ملی و مرزهای ما و دستاور های انقلاب اسلامی است و نقش بسیار کلیدی در سرکوب تروریست‌ها در منطقه را ایفا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر می‌بینیم کشورهای منطقه در امنیت هستند و گروهک تروریستی داعش مهار شد، مدیون و مرهون اقدامات بخش‌هایی از سپاه و خون شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم.

غریب آبادی افزود: کانادا کشوری است که بیشترین اقدام ضد حقوق بشری را بعد از آمریکا علیه ایران انجام داده است؛ پس از اینکه کانادا با ایران روابط دیپلماتیک را قطع کرد، هیچ نمایندگی سیاسی در کانادا نداریم و حجم وسیعی از ایرانیان در آنجا از خدمات کنسولی محروم هستند. 

وی ادامه داد: با این شرایط ایجاد شده، ایرانیان مقیم کانادا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری چگونه باید رأی دهند و با این وضع این سوال مطرح می‌شود که آیا این اقدام کانادا، خود ضدحقوق بشری است یا خیر. 

وی تاکید کرد: کانادا کشوری است که هم از گروهک‌های تروریستی حمایت کرده و هم علیه مردم خود اقدامات ضدحقوق بشری انجام داده است و هر چند وقت یکبار اقدامات حقوق بشری علیه مردم بومی خود اعم از تجاوز به دانش آموزان را انجام می‌دهد. 

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: این اقدامات سیاسی کانادا را محکوم‌ می‌کنیم، اکنون کانادا در حالی به رژیم صهیونیستی خوش خدمتی می‌کند که در این باید مقابل رژیم صهیونیستی بایستد.

نظر شما