شناسهٔ خبر: 67327944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فضای سبز تبریز ۱۲۲ هکتار توسعه یافت

تبریز - ایرنا - مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: از سال گذشته تاکنون فضای سبز این شهر ۱۲۲ هکتار توسعه یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «سیامک آسیایی» روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی این شهر افزود: سرانه فضای سبز تبریز در پایان سال گذشته با توسعه ۱۰۷ هکتاری به ۱۶.۸۶ مترمربع رسید در حالی که سرانه فضای سبز در پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶.۱۶ مترمربع بود.

وی با اشاره به هدفگذاری این سازمان برای توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز تبریز، اظهار کرد: فضای سبز این شهر در سال گذشته برابر با پنج سال گذشته توسعه یافته است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: توسعه فضای سبز در نقاط مختلفی از سطح شهر مانند شیب‌های اتوبان کسایی، پارک باغشمال، پارک هاشم چاوشی، پارک آب و آتش و میدان بهشتی و ۶ هکتار توسعه در سطح منطقه ۱ و فضای سبز عینالی انجام شده است.

آسیایی، ادامه داد: از ابتدای سال جاری نیز ۱۵.۵ هکتار فضای سبز این شهر توسعه یافته که تمام این اقدامات در راستای دستیابی به توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز تبریز است.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ تعداد هشت هزار و ۶۱۵ اصله نهال در سطح این شهر کاشته شد که این رقم در سال ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۱۳۹ اصله نهال افزایش یافت.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با بیان اینکه در راستای کاهش مصرف آب در فضای سبز این شهر، ۴۲ هزار مترمربع چمن کاری در سال ۱۴۰۱ حذف شده است، گفت: سال گذشته نیز ۱۳ هکتار چمن کاری در سطح شهر حذف شده و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بوته گل در سطح شهر کاشته شده است.

آسیایی، با اشاره به توسعه شبکه آب خام فضای سبز تبریز برای آبیاری و نگهداری سه هزار هکتار فضای سبز این شهر، افزود: اجرای این طرح به مزایده گذاشته شده و برنده آن مشخص شده است که در مرحله مطالعات قرار دارد.

وی با بیان اینکه در زمان کنونی ۹۵ درصد پارک عباس میرزا از طریق شبکه آب خام، آبیاری می شود، اظهار کرد: سال گذشته ۱۴۳ هزار متر لوله گذاری برای ترمیم و توسعه شبکه ‌آب خام انجام شده است.

به گزارش ایرنا، کلانشهر تبریز دارای ۲۸۵ پارک و بوستان محلی و ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار فضای سبز است.

سرانه کمی فضای سبز تبریز شامل تمامی فضاهای سبز در اختیار شهرداری حدود ۱۶ مترمربع است در حالی که بر اساس استاندارد باید ۲۵ مترمربع باشد.

سرانه کیفی فضای سبز تبریز شامل پارک ها نیز حدود ۴.۷ مترمربع است که در شرایط استاندارد این سرانه حدود ۱۵ مترمربع است.

نظر شما