شناسهٔ خبر: 67327783 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

مروری بر اخبار کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در خرداد ۱۴۰۳؛

از سیاه‌پوشی کتابخانه‌ها در سوگ شهید جمهور تا کتابستانه

در سومین ماه سال جاری، رویدادهای فرهنگی-ترویجی متنوعی در کتابخانه های عمومی استان بوشهر برگزار شد که مورد استقبال اقشار مختلف مردم در سنین مختلف و کتاب دوستان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، خرداد ماه سال ۱۴۰۳، کتابخانه های عمومی استان بوشهر علاوه بر فعالیت های روزمره، میزبان بیش از ۵۰۰ برنامه متنوع فرهنگی در زمینه های کودک، محافل قرآنی، برپایی غرفه های فرهنگی، کلاس های تابستانه، پویش های مجازی، نمایشگاه کتاب، نشست های کتابخوان، مسابقات کتابخوانی، جلسات مطالعاتی، کارگاه های آموزشی، جلسات مشاوره و رونمایی کتاب بودند.

از سیاه‌پوشی کتابخانه‌ها در سوگ شهید جمهور تا کتابستانه

سیاه پوش شدن کتابخانه های عمومی در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش

در پی شهادت مظلومانه خادم‌الرضا، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه، آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان در سانحه سقوط بالگرد، کتابخانه های عمومی استان بوشهر با سیاه پوش کردن، نصب بنر و پرچم های عزاداری و برپایی نمایشگاه موضوعی کتاب، در این حزن و اندوه سهیم شدند.

از سیاه‌پوشی کتابخانه‌ها در سوگ شهید جمهور تا کتابستانه

برگزاری مراسم یادبود شهید جمهور و همراهانش

در پی شهادت رئیس جمهور محبوب کشورمان، خادم الرضا شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش، کتابخانه های عمومی منتخب استان بوشهر با برگزاری مراسم سوگواری، ختم قرآن، قرائت زیارت عاشورا و برپایی ایستگاه صلواتی، یاد و خاطره شهدای خدمت را گرامی داشتند.

از سیاه‌پوشی کتابخانه‌ها در سوگ شهید جمهور تا کتابستانه

برگزاری سوگواره ادبی روز وداع یاران در بوشهر

سوگواره ادبی "روز وداع یاران" همزمان با سراسر کشور و به منظور گرامیداشت یاد شهدای خدمت، حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، شهید جمهور و همراهان ایشان با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، جمعی از دوستداران فرهنگ و ادب و شعرخوانی جمعی از شعرای مطرح استانی در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

از سیاه‌پوشی کتابخانه‌ها در سوگ شهید جمهور تا کتابستانه

برپایی مراسم یادبود و نمایشگاه موضوعی کتاب به یاد امام خمینی (ره)

همزمان با سی و پنجمین سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، نمایشگاه موضوعی کتاب و مراسم یادبود به یاد امام راحل در کتابخانه های عمومی منتخب استان بوشهر برگزار شد.

از سیاه‌پوشی کتابخانه‌ها در سوگ شهید جمهور تا کتابستانه

اهدای ۲۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی مبصری بوشهر

خانواده زنده یاد مروارید مبصری در اقدامی خیرخواهانه ۲۰۰ جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به کتابخانه عمومی مرحوم مبصری شهر بوشهر اهدا کرد. ساختمان این کتابخانه نیز از موقوفات این خانواده دوست دار کتاب است که در سال ۱۳۹۸ با افتتاح کتابخانه در اختیار مردم فرهنگ دوست بوشهر قرار گرفت.

از سیاه‌پوشی کتابخانه‌ها در سوگ شهید جمهور تا کتابستانه

آغاز طرح «کتابستانه» در کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر

کلاس‌های اوقات فراغت تابستانه کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با عنوان «کتابستانه» با هدف ارتقای فرهنگ کتابخوانی و غنی‌سازی اوقات فراغت اعضای کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال در رشته‌های مختلف ادبی، هنری، مهارتی، معارفی، روانشناختی و سرگرمی در سطح استان آغاز شد. این طرح در ۷۹ کتابخانه شهری و روستایی استان بوشهر برگزار خواهد شد.

از سیاه‌پوشی کتابخانه‌ها در سوگ شهید جمهور تا کتابستانه

آزمون دومین مسابقه بزرگ کتابخوانی استان بوشهر برگزار شد

آزمون دومین مسابقه بزرگ کتابخوانی استان بوشهر که با محوریت دستاوردها و پیشرفت های انقلاب اسلامی و از میان سه کتاب «موشک من»، «شکار هیولا» و «عملیات احیا» در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال اجرایی شده است، روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۳ به صورت مجازی برگزار شد. برای این مسابقه بیش از ۴ هزار نفر از سراسر استان بوشهر ثبت نام کرده بودند که به افراد برتر بیش از ۸۰ میلیون تومان جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

از سیاه‌پوشی کتابخانه‌ها در سوگ شهید جمهور تا کتابستانه

نشست مشترک کتابخوان کتابخانه های عمومی شبانکاره و چهار روستایی

نشست مشترک کتابخوان کتابخانه های عمومی امام خامنه ای شبانکاره و امام جواد (ع) چهار روستایی با حضور بخشدار شبانکاره، رئیس شورای اسلامی بخش، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب و علاقمندان در کتابخانه عمومی امام خامنه ای شبانکاره برگزار شد. در این نشست جمعی از شعرا و دوست داران کتاب به معرفی کتاب، شعر خوانی، معرفی نویسنده، تحلیل و نقد کتاب پرداختند.

از سیاه‌پوشی کتابخانه‌ها در سوگ شهید جمهور تا کتابستانه

برگزیدگان مسابقه کتابخوانی دهه کرامت در کاکی تجلیل شدند

برگزیدگان مسابقه کتابخوانی دهه کرامت و روز ملی جمعیت که به همت کتابخانه عمومی ولیعصر(عج) کاکی برگزار شده بود، طی آئینی با حضور فرماندار دشتی، امام جمعه کاکی و جمعی از مسئولین معرفی و تقدیر شدند. در این مسابقه که آزمون آن به صورت برخط برگزار شد، ۵۵۰ نفر شرکت کردند که در پایان از بین ۲۰۰ نفر از شرکت کنندگانی که نمره کامل را کسب کرده بودند به ۵ نفر به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

گفتنی است، استان بوشهر دارای ۷۹ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد، ۶۷ باب نهادی و ۱۲ باب نیز مشارکتی است. از ۶۷ باب کتابخانه نهادی استان نیز ۴۶ باب شهری و ۲۱ باب روستایی هستند. زیربنای کتابخانه ای استان بالغ بر ۲۶ هزار مترمربع است. بیش از ۶۰ هزار عضو از بیش از یک میلیون و ۱۹۸ هزار نسخه کتاب موجود در این کتابخانه ها استفاده می کنند.

نظر شما