شناسهٔ خبر: 67961728 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترمینال ریلی آستارا بیش از ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

آستارا - ایرنا - مجری طرح بین‌المللی ترمینال ریلی آستارا گفت: از خرداد سال ۱۴۰۲تاکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه ترمینال ریلی از ۴۱ درصد به ۷۱ درصد رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیداسد رضوی‌زاده شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در قرارداد منعقده بین ایران و جمهوری آذربایجان خط ریلی یک هزار و ۴۰۰ متر، پل ریلی و ۳۵ هکتار زمین با قرارداد ۶۰ میلیون دلاری تعریف شده است.

مجری طرح بین‌المللی ترمینال ریلی آستارا اضافه کرد: مهم‌ترین مشکل این پروژه بین المللی مصالح مربوط به آن است که در راستای تامین مصالح با تنگناهایی روبرو هستیم و این پروژه قریب به ۲ میلیون متر مکعب مصالح نیاز دارد.

وی ادامه داد: ساخت سکوهای باری با ظرفیت ۹۱هزار مترمربع، ترمینال غلات با ظرفیت ۳۰ هزار تن، هشت دستگاه پل و ریل‌گذاری ۱۶ کیلومتری از جمله بخش‌های این ترمینال ریلی است که بیش از ۷۰درصد این بخش‌ها انجام شده است.

رضوی‌زاده بیان کرد: در این پروژه برای حدود ۴۰۰نفر اشتغال‌زایی شده است که بیش از ۹۵ درصد آن‌ها بومی هستند و هم اکنون به ۱۰۰ نیروی کاری در بخش‌های مختلف پروژه نیاز است و حقوق و مزایای آن‌ها بر اساس قانون کار پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: از ادارات صمت، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و محیط زیست درخواست داریم با هماهنگی و همکاری فرمانداری در راستای تامین مصالح رودخانه‌ای از رودخانه مرزی آستاراچای و مصالح کوهی با حذف پیچ‌های محور آستارا-اردبیل، این پروژه بین المللی را همراهی کنند و پیمانکار پروژه هم آماده هر نوع همکاری در جهت تعریض محور آستارا-اردبیل است.

مجری طرح بین‌المللی ترمینال ریلی آستارا اضافه کرد: پل روگذر روبروی ترمینال ریلی هم به عنوان بزرگترین پل روگذر برون شهری گیلان با ۹۰۰ متر طول و ۳۰متر عرض و با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال ساخت است و در صورت تامین مصالح این پروژه ظرف هشت ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۷۰ درصد صادرات ریلی کشور از طریق راه آهن آستارا انجام شده است و با توجه به ظرفیت و موقعیت این طرح، افزایش صادرات تا سقف ۲ میلیون‌ تن در سال هدف‌گذاری شده است.

رضوی‌زاده اعلام کرد: از خرداد ۱۴۰۲ تاکنون برابر با ۶ سال قبل از آن، پروژه ترمینال ریلی پیشرفت فیزیکی چشمگیر داشته است و از دستگاه‌های متولی انتظار داریم با توجه به اهمیت بین المللی این طرح و نقش آن در رونق کریدور شمال-جنوب نهایت همکاری را با ما داشته باشند.

نظر شما