شناسهٔ خبر: 67327721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس خانه صمت البرز:

نظام بانکی برای ارایه تسهیلات بازسازی صنایع قدیمی وارد صحنه شود

المیرا دادمهر (اگیر)

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز رفع مشکل کمبود و  قطع مقطعی برق بخش صنعت کشور را در گروی بازسازی و نوسازی ماشین آلات و دستگاه‌های فرسوده صنایع عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رضا رضایی روز یکشنبه سوم تیرماه در نشست هم اندیشی مدیران شهرک‌های صنعتی البرز و روسای انجمن های صنایع همگن استان البرز از کمبود انرژی به ویژه کمبود برق به عنوان عمده ترین مشکل در مسیر تولید و صادرات نام برد. 

وی افزود: بسیاری از سخت افزارها و ماشین آلات صنایع قدیمی قدمتی ۶۰ ساله دارند، لذا ضروری است نظام بانکی با تمام توان برای ارایه تسهیلات بازسازی اینگونه صنایع وارد صحنه شود تا مشکل حاد کمبود انرژی به ویژه تامین برق صنایع  برطرف شود.

وی تصریح کرد:  با حضور پررنگ نظام بانکی برای ارایه تسهیلات بازسازی و نوسازی صنایع، در میان مدت کاهش مصرف برق تا مرز ۳۰ درصد را تجربه خواهیم کرد و این اقدام قطعا بستر را برای ایجاد تحول در تولید، تجارت و رونق صادرات مهیا خواهد کرد.

رئیس خانه صمت استان البرز گفت: در شرایطی می توانیم شعار پر محتوای رونق اقتصاد را به معنای کامل کلمه تحقق بخشیم که برای رفع موانع تولید به ویژه در صنایع سنتی و قدیمی طرح ها و برنامه های مناسب داشته باشیم.

رضایی با تاکید بر ضرورت رفع موانع بخش تولید اظهار کرد: طی سال‌های اخیر تولید کنندگان به لحاظ کمبود امکانات، برخی کم توجهی‌ها و تحریم‌ها شرایط سختی را می‌گذرانند و رفع این موانع در مسیر رونق اقتصاد، نیازمند حمایت حداکثری دولت و نظام بانکی است.

وی قوانین مخل کسب و کار را از دیگر دغدغه‌های تولید کنندگان عنوان کرد و افزود: ضروری است در کشور فضایی ایجاد شود تا در مسیر تهیه، تدوین و اجرای قوانین نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس، ناهمواری‌ها در  مسیر توسعه اقتصاد کشور اصلاح و برطرف خواهد شد.

وی از البرز  به عنوان یکی از مهمترین استان‌های کشور در حوزه صنعت نام برد و گفت: بیش از  سه هزار واحدصنعتی مهم و  استراتژیک در استان فعال است و امیدواریم با همت مسئولان در رفع موانع تولید و توسعه درحد انتظار صنایع استان را تجربه کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما