شناسهٔ خبر: 67327716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حساسیت گزینش در نظام تعلیم وتربیت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: گزینش، حساس‌ترین بخش آموزش و پرورش و نقطه آغاز نظام تعلیم و تربیت است.

صاحب‌خبر -

 حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در دیدار مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان  گفت: همه تحول‌ها از آموزش و پرورش آغاز می‌شود، هر جا تحولی اتفاق می‌افتد آموزش و پرورش نقش داشته است.

وی افزود: تحول عبارت از داشتن برنامه است، اولین موضوع برای ایجاد تحول برنامه ریزی است، باید با برنامه حرکت شود، گاهی وقت‌ها با برنامه پیش می‌رویم، اما ممکن است پس رفت هم داشته باشیم و حرکت باید به هدف نزدیک باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: زیرساخت تجهیزات و امکانات دومین موضوع تحول است، حرکت‌های پیشرفت باید متناسب با امکانات باشد، اما محور سوم عبارت است از نیروی انسانی وهرچه مسیر تحول مهم‌تر باشد، نیروی انسانی نقش بیشتری دارد، آموزش و پرورش معلمی تربیت می‌کند که این معلم برای همه کشور نیروی انسانی تربیت می‌کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: گزینش‌های آموزش و پرورش به گونه‌ای است که هر دستگاهی نیرویی بخواهد اگر آن نیرو از صافی گزینش آموزش و پرورش عبور کرده باشد برای آن دستگاه مفید است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه اصالت خانواده نیز در این جریان نقش دارد و علتی مهم است گفت: گزینش آموزش و پرورش معلمی که گزینش می‌کند، اگر در این زمینه غفلت شود، خسارت این غفلت تا زمان بازنشستگی معلم متوجه آموزش و پرورش است.

نظر شما