شناسهٔ خبر: 67327715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان:

مسئولان خراسان شمالی بستر کارآفرینی زنان را فراهم کنند

سید پوریا مسلمی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بر ضرورت تلاش مسئولان برای فراهم شدن بستر کارآفرینی زنان در استان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام رضا نوری امروز (سوم تیر ماه) در همایش بانوان کارآفرین خراسان شمالی اظهار کرد: کل فقه دو باب دارد که شامل عبادات و معاملات است و این نشان از اهمیت بالای توجه به مسائل اقتصادی در کنار عبادت دارد. بیشتر ما به‌گونه‌ای هستیم که ایمان‌مان مانند ائمه قوی نیست و اگر دنیای ما خراب شود، دین‌مان هم خراب می‌شود، به همین دلیل گفته می‌شود که اگر فقر از دری وارد شود، دین از دری دیگر خارج می‌شود. 

وی بیان کرد: دین اسلام برای کسب و کار قاعده و قانون مشخص کرده است، چون معیشت مردم و ایجاد درآمد و اشتغال بسیار اهمیت دارد. 

نوری تاکید کرد: اشتغال و معیشت باید تامین باشد و گرفتاری‌های اقتصادی برطرف شود تا جلوی خیلی از معضلات اجتماعی گرفته شود. 

وی با بیان اینکه بیکاری و رفقای ناباب سبب تباهی انسان می‌شود، گفت: کارآفرینان علاوه بر فعالیت اقتصادی در واقع جلوی دزدی و ارتکاب جرائم را می‌گیرند.

به گفته نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، سرقت‌های خرد به رتبه سوم جرائم در استان تبدیل شده و یکی از راهکارهای کاهش ارتکاب این جرائم، کارآفرینی و ایجاد اشتغال است. مسئولان استان باید تلاش کنند بسترهای لازم برای نقش‌آفرینی زنان در حوزه‌های اقتصادی بیش از پیش فراهم شود. البته زنان نباید از نقش‌های خود در خانواده و فعالیت‌های سیاسی غافل شوند و توجه به این موارد نیز ضروری است. 

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در امور اقشار نیز در این همایش گفت: بانک‌های خراسان شمالی باید نسبت به پرداخت تسهیلات کارآفرینی و ایجاد اشتغال توجه ویژه داشته باشند.

سرهنگ براتی افزود: در سال‌های گذشته، استان خراسان شمالی در یکی از بخش‌ها حدود ۵۰۰۰ نفر سهمیه پرداخت تسهیلات کارآفرینی و اشتغال داشت که صرفاً ۶۰۰ مورد از آن‌ها پرداخت شد و این نشان از نامهربانی بانک‌ها در این حوزه دارد.

انتهای پیام

نظر شما